• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herstellen alcantara. Update vanaf post #8 met foto's.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Ik moet binnenkort wat alcantara delen reinigen. Op sommige delen zijn ook pluizen of 'pillen' te zien.

Ik heb gelezen het alcantara te reinigen met een zeer lichte oplossing van APC 1:20.

Zijn er nog andere middelen?

Wat kan ik doen aan de 'pillen' of pluizen?
Betreft hier de bestuurders stoel en armleuning aan de bestuurderskant.

Bestuurdersstoel
3d7aa1da.jpg


13096c8c.jpg


Leuning deur
99741c6e.jpg


En nee, bespaar me het geneuzel van Sonax, dat verhaal is me bekend.... :no
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst6417/Alcantara-scheren.aspx

:-"
;)

Damn, Ivo was mij voor! :)_[]
 
Ik heb een prachtige bekleding tondeuse hiervoor, kost 16 euro.

merk is Bestron heb hem bij de kijkshop gekocht, bij de blokker hebben ze ook een liggen van een ander merk ;)

Grootste plukken inderdaad eerst even met scheermesje weghalen:cool:
 
Doe het wel met enige voorzichtigheid, heb ook al een aantal keren gelezen dat ze door de bekleding heengaan, en dan moet je bijna wel aan nieuw gaan beginnen...

Zelf bij mijn 206 overigens ook geschoren, en dat ging prima (ook met budget mesjes van de action)
 
Vandaag kwam mevrouw nicknameless met een anti-pluizen apparaatje. Ik had wel het een en ander gelezen op het www, maar ik was er nogal sceptisch over of het ook daadwerkelijk zou werken.

Nou, ik kan je met volle overtuiging vermelden dat het ook echt werkt :party:

Ik heb nog nooit zo veel plezier gehad van een apparaatje van amper 1,50 euro. :D

Ik vol goede moed het interieur gedaan, met een mooi resultaat. :ja

Bestuurdersstoel
Voor
6a017c9c.jpg


50/50
6931a519.jpg


Close-up
d6dde7e8.jpg


Na
172bfa30.jpg


Het reservoir met pluisjes, in dit geval alcantara.
e1dc5105.jpg


Deurpaneel
Voor
e6c8bd10.jpg


Na
a186c56b.jpg


Voor
9e08454b.jpg


Na
0ea79469.jpg


Bestuurdersstoel klaar. Alleen nog een keer reinigen
9fd2c78c.jpg
 
Ik gebruik dat ding altijd voor mijn winterjas te ontpluizen :p

Ideaal dat gekke ding, makkelijk voor veel toepassingen, is gewoon een scheerapparaat voor stof of wat dan ook.

Inderdaad weer netjes geworden!
 
Ah mooi dit werkt dus. Mijn bekleding heeft hier ook last van: wordt waarschinlijk vernieuwd door Nissan maar ik zie de bui al hangen dat het over een paar jaar weer hetzelde is (als de garantie voorbij is). Fijn om te weten dat dit dan een oplossing is: mijn moeder gebruik zo'n apparaatje om haar truien te "ontpluizen" dus ik ken die dingen wel :)
 
Ik ga dit apparaatje ook aanschaffen. De Ypsilon van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem op het grijze alcantara. En dit is een hele mooie oplossing!