• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het grote detailing “domme” vragen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DetaiLeo

Detailing guru
15 jun 2020
416
138
45
Heerenveen
Beste mensen,

Soms heb je van die, voor jouw gevoel “domme” (lees: simpele), vragen. Althans ik wel.

Denk daarbij aan: “is dreft een goede wax stripper” of “kan ik mijn auto gewoon in de zon wassen?”

Ik heb op internet gelezen dat…, snugger of kletspraat? feit of fabel? Eventueel ondersteund met een poll.

Bij deze een podium om ze te stellen.
Mijn verzoek is om er geen off topic onderwerp van te maken
v.png


Ik trap af met: “Is het verstandig de onderste delen van mijn auto te wassen met dezelfde spons als de bovenliggende delen?”
 
Ik was mijn auto’s altijd met 1 washmitt en het 2 emmer systeem. ik start altijd met foamen, daarna HD afspuite. Dan komen de emmers erbij.
De onderzijde aan de zijkanten doen ik altijd als laatste.

Mijn auto’s zijn altijd relatief schoon dus ik vind dat 1 wel voldoende is.
Voor m’n velgen gebruik ik 2e (ouder)washmitt.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik gebruik voor onderste deel een andere mitt dan de bovenliggende delen.
Mogelijk dat ik ook nog eens overstap naar het 7 mitt systeem maar dan wil ik eerst mijn auto gecoat hebben.
 
Simpele vragen worden snel beantwoord door de zoekfunctie en met name de stappenplannen. :p

Zoals je hierboven al ziet en zal gaan zien: Eén simpele vraag lever een lading meningen en ervaringen op en dat verspreid over één lang topic.
 
Prima toch, een mogelijkheid snel een vraag te stellen en een mooie bak aan kennis en ervaring in een topic.
 
Lijkt mij juist zéér onoverzichtelijk en meer hits na een zoekopdracht. ;)

Om jouw voorbeeldvragen even te nemen;

1) “Is dreft een goede wax stripper”
2) “Kan ik mijn auto gewoon in de zon wassen?”
3) “Is het verstandig de onderste delen van mijn auto te wassen met dezelfde spons als de bovenliggende delen?”


Als je zo'n vraag hebt, dan ga je bij (1) de zoekfunctie gebruiken om te zoeken naar iets als ''Wax strippen''. Bij (2) iets als ''Wassen in de zon''. Bij (3) iets als ''Lage delen wassen''.

De helft van de forumbezoekers gaat zich verdiepen in de stof en komt via de handleidingen, stappenplannen en specifieke zoekopdrachten wel op hun antwoord of krijgen al een idee van Hoe-of-Wat en hebben geen ''simpele vragen'' meer. Er blijven dan specifiekere vragen over en dan wordt zoeken nóg makkelijker.
De andere helft meld zich aan en stelt inderdaad wél van die vragen en zij worden dan ook 99% van de tijd verwezen naar de stappenplannen, zoekfunctie en dergelijke.
 
Nou vooruit één domme vraag dan: is het heel raar als ik op vakantie shampoo, een washmitt, een handfoamer, apc, een quick detailer en 5 mf doeken meeneem in de auto, of zijn het toch wat te weinig mf doeken?
 
Vriend van mij ging trouwen in Zuid-Frankrijk en ik zou hun Franse trouweend detailen voor de bruiloft, dus toen is wel t hele arsenaal mee geweest op vakantie, inclusief diverse machines.. (We zijn daarna 3 weken daar in de omgeving rond getrokken met de caravan...)
 
Kleien maakt kunststof niet poreuzer
En als, dan zit je kleimiddel er in ...
Dus nee, niet om die reden
 
Ik gebruik tot op heden spray wax 1:1 met water voor het kleien van mijn auto (ooit zo eens geleerd) nu heb ik het idee dat dit de kunststof delen onder de auto toch “aantast” ondanks dat ik na kleien dit direct afneem.

Is spray wax de manier om te kleien of kan ik hiervoor beter een alternatief gebruiken die minder schadelijk is voor kunststof delen.
 
Een verdunde spraywax die kunststofdelen onder de auto aantast?

Waarom zou je onder de auto kleien? :p

+1 voor de Born Slippy. Zal in concentraat ook een stuk voordeliger zijn.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
ik wil de auto fabrieks nieuw maken ;)

nee geintje, onder op de deur zitten kunststofdelen en bij ruim gebruik van lube loopt het hier wel eens overheen.

een foto ter illustratie

2A18BA24-C73A-4B0F-9556-DD67B8EB48BC.jpeg

Ik ga Born Slippy bestellen thnx all.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.