• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het nadeel van beading

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Toch jammer als na wat regenbuien met woestijnzand en na het opdrogen van de druppels je auto eruit ziet als een luipaard o_O.

IMG_20180416_190101.jpg
 
Je kunt er op het moment ook wel dagelijks vermaak van maken. Gisteren gewassen, vandaag weer helemaal onder de zooi (stuifmeel oid denk ik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, een hele geruststelling dit te zien. Wel zonde van de wagen uiteraard en het poetswerk.
Afgelopen zondag wagen van de vrouw en daily gedaan. Voor de eerste keer gebruik gemaakt van Monello Aquafobia...
Maandag bij het vertrekken op het werk mijn wagen ook zo volledig aangetroffen.... dacht dat ik iets verkeerd had gedaan met die Aquafobia toepassing.

Het gekke is wel, collega's en bedrijfwagens van de firma hebben daar geen last van... ?
 
@Jamme1981 andere auto's hebben er waarschijnlijk geen last van omdat er geen bescherming op zit. Doordat je wax/sealant/coating/aquafobia op je lak hebt wordt water als het ware afgestoten. Dit geeft de door detailers zo gewaardeerde "beading" (dikke bolle drupel vorming). Het nadeel daarvan is alleen dat vuil in combinatie met regen ook druppels vormt en dus deze panterprint geeft.
 
Ok, bedankt voor de uitleg hierover @EJ2NH503P

Mocht je de wagen dan behandelen met een sealant, dan heb je minder beading en loopt het water er vlotter van af neem ik aan ?
Dan is die hechting van vuil ook niet meer mogelijk ?
 
@Jamme1981 een gemiddelde sealant heeft hier inderdaad iets minder last van. Evengoed zul je hier nooit echt vanaf komen. Zoals in de klep van mijn IS250 zit een soort spoilerlipje. Daar zit een kuiltje waar water in blijft staan. Hier zal vuil ook met een sealant ophopen.
 
Mocht je het engels machtig zijn, dan kan ik deze YouTuber nog aanraden:


In theorie is een sealant of een product met goede sheeting beter in deze situatie dan een product met goede beading.
In de praktijk is het verschil minder groot, onder andere omdat de producten geen 100% sheeting of beading geven en vervuiling de werking beïnvloed.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Emi