• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi allemaal

Arovee

Detailing rookie
11 jun 2020
6
15
Hoi, ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Tim en ben sindskort de trotse bezitter van een VW Polo uit 2016. Sinds ik de gruwelijke fout heb gemaakt om een stukje vogelpoep van m'n dak te verwijderen met een schuursponsje (ik weet het...) ben ik de laatste dagen regelmatig op dit forum terechtgekomen en leek het me wel een goed idee om me dan ook maar direct aan te melden.

De schade kan ik zelf waarschijnlijk niet herstellen, maar ik hoop hier vooral te leren hoe ik na reparatie van de schade mijn auto het beste kan wassen en onderhouden.
 
Welkom hier! Wat betreft die schade.. Niet direct de handdoek in de ring gooien. Wie weet valt het nog zelf te fixen. Des te leuker misschien!
 
Welkom hier! Wat betreft die schade.. Niet direct de handdoek in de ring gooien. Wie weet valt het nog zelf te fixen. Des te leuker misschien!

Dank je! Met mijn twee linkerhanden ga ik me hier voorlopig echt niet zelf aan wagen o_O. Nu even oriënteren op een geschikte garage/poetser om dit voor me te repareren, zie door de bomen het bos niet meer haha
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Welkom op het forum! :)

Inderdaad, dit zou zo maar eens te polijsten zijn.

Waar kom je vandaan? Misschien zit er iemand van het forum bij je in de buurt waar je terecht kan.

Excuus, vergeten te melden, maar ik woon in Rotterdam, waar ik helaas voorlopig mijn auto op straat moet parkeren. Maar zeer binnenkort netjes overdekt!
 
Welkom op het forumTim
Rotterdam dat is redelijk in de buurt
eindlijk is iemand die een beetje uit de buurt komt
kom zelf uit Oud-Beijerland
Misschien kun je ff een foto plaatsen dan weten we waar we het over hebben :D ;) en gelijk een goede les geen schuursponsjes meer gebruiken en zijn betere middelen voor om iets te verwijderen :laughing:
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forumTim
Rotterdam dat is redelijk in de buurt
eindlijk is iemand die een beetje uit de buurt komt
kom zelf uit Oud-Beijerland
Misschien kun je ff een foto plaatsen dan weten we waar we het over hebben :D ;) en gelijk een goede les geen schuursponsjes meer gebruiken en zijn betere middelen voor om iets te verwijderen :laughing:


Dank je, en idd gezellig in de buurt. Zal vanavond even wat fotootjes uploaden!
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Voor de liefhebbers een paar fotootjes van mijn beginnersfout :) Het gekke is dat je het soms bijna niet ziet, het was ook best lastig om het goed op de foto te krijgen. Je ziet het van recht boven sowieso bijna niet, alleen als je er van de zijkant op kijkt (als het licht goed - of in dit geval meer 'slecht'- valt)... Ik heb een foto van recht bovenaf gemaakt om jullie een beetje een idee te geven, want op een paar foto's die ik heb bijgevoegd lijkt het veel erger dan het is.

Als ik er met m'n nagel over heen ga voel ik het heeeeeeel licht, maar m'n nagel blijft absoluut niet hangen. Is dit nog verder te redden, denken jullie? Ben vandaag bij een paar poetsers/polishers geweest in Rotterdam, maar de een smeert me direct een totale behandeling aan van rond de 500 euro, inclusief Waxguard lakverzegeling en de ander was weer veel goedkoper en vroeg slechts 180 euro aan, inclusief Waxoyl. Beide producten zijn niet erg populair hier heb ik al gelezen, dus vandaar mijn twijfels :D
 

Bijlagen

  • IMG-5403.jpg
    IMG-5403.jpg
    127 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5404.jpg
    IMG-5404.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5405.jpg
    IMG-5405.jpg
    140 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5408.jpg
    IMG-5408.jpg
    101,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5409.jpg
    IMG-5409.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5410.jpg
    IMG-5410.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-5413.jpg
    IMG-5413.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dit moet mrt polijsten wel te verhelpen zijn, lijkt mij. ;) Vanaf een foto beoordelen is altijd wat tricky. Je kan wat "testjes" doen om te checken of de krassen weg te polijsten zijn;

* Blijf je met je nagel vasthangen als je eroverheen gaat?
* Als je de boel nat maakt, lijken de krasjes dan even weg?
* Als je naar links kijkt, dan zie je rechts niets?
 
  • Grappig
Reactions: Rémon
Dit moet mrt polijsten wel te verhelpen zijn, lijkt mij. ;) Vanaf een foto beoordelen is altijd wat tricky. Je kan wat "testjes" doen om te checken of de krassen weg te polijsten zijn;

* Blijf je met je nagel vasthangen als je eroverheen gaat?
* Als je de boel nat maakt, lijken de krasjes dan even weg?
* Als je naar links kijkt, dan zie je rechts niets?

Dat klinkt iig hoopvol ;)

*Nee, ik blijf niet hangen. Je voelt heel licht dat er iets zit, maar niet meer dan dat.
*Ja, en ook als er wat regendruppels oid rondom de schade zitten moet ik echt heel intensief kijken waar het ook alweer zat
* Is dit een strikvraag :) ? Ja dus haha
 
Laatst bewerkt: