• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi hi

Wouter6

Detailing trainee
28 mei 2020
13
25
Goedemorgen,

Mijn naam is Wouter, kom uit omgeving Nijmegen (Gelderland) en ben 35 jaar oud. Dagelijks rijd ik al ruim 10 jaar in een Mitsubishi colt 1.1. Ongeveer drie jaar geleden is mijn passie voor auto's eigenlijk pas begonnen. Toen kocht ik naast mij daily een bmw z4 cabrio (2003). Twee jaar geleden kocht ik er vrij snel een bmw z4 coupe uit 2006 bij. Omdat drie auto's op de oprit volgens mij vrouw wat teveel van het goede was, heb ik beide bmw's verkocht. Sinds enkele maanden staats er naast mijn Mitsubishi een handgeschakelde R8 4.2. (leuk contrast).

Het moest perse een zwarte R8 zijn en dat betekent ook wassen, wassen en nog eens wassen. De vorige eigenaren heeft wat vervelende poetssporen achtergelaten en daar wil ik iets aan gaan doen. Naast het gegeven dat ik een schone auto de beste modificatie is, vind ik wassen rustgevend en leuk om te doen. Ik kan daar uren mee bezig zijn.

Ik wil nu een stapje verder gaan en mijzelf ook het poetsen eigen maken. Een goede eigenschap heb ik al; ik ben en precies. Ik hoop op het forum informatie op te halen over producten en technieken. Tot spreeks of mogelijk zien we elkaar nog eens. Ik ben regelmatig te vinden op autoevenementen etc.

groet, Wouter
 
Dank voor jullie leuke reacties! Hierbij enkele plaatjes.

de auto staat nu vrij dik in de wax. Zonder wax zie je vooral op de motorkap precieswaar de wasmit geweest is. Ik denk dat er vuil/zand in gezeten heeft. Jammer want de kleur kan echt geweldig zijn (stevige metalic/glinster).

Overigens lijkt de blanke laklaag vrij zacht te zijn, wat volgens my uniek is voor VAG. Met zeer weinig moeite zet je er een (poets)krasje bij.

eerst maar eens het wassen goed onder de knie krijgen en dan het polijsten oppakken.
 

Bijlagen

  • B6359E32-29C7-4597-8D0D-F77A19BE22AB.jpeg
    B6359E32-29C7-4597-8D0D-F77A19BE22AB.jpeg
    43 KB · Weergaven: 0
  • 80A054A1-B193-4161-8067-D6FDB0FBF855.jpg
    80A054A1-B193-4161-8067-D6FDB0FBF855.jpg
    10,5 KB · Weergaven: 0
  • 7B6944AF-0D1A-4FD3-B8A7-279F6C12281C.jpg
    7B6944AF-0D1A-4FD3-B8A7-279F6C12281C.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 0
Welkom hier en gave R8, zeker als handgeschakelde! Heb er zelf ook een overwogen gezien de eerste reeks nu prima betaalbaar is. Levert hij het juiste vermogen? Veel komen niet aan 420pk.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb hem vooral gekocht vanwege de open handbak, de rauwe V8 (zonder turbo) en de klassieke uitstraling. Het vermogen interesseer mij eigenlijk niet zoveel :blush:.

gezien de leefdtijd, de gereden kilometers (ongeveer 2000 per jaar) en de carbonafzetting zal hij de 400 naar verwachting niet halen.
 
  • Leuk
Reactions: Timm