• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hier ben ik... Even voorstellen!

RiSc911

Detailing addict
11 sep 2015
6
63
47
Hallo mensen,

Ik ben Richard en ben een fanatieke autoliefhebber, met een voorkeur voor het originele. Getunede of (zwaar) aangepaste auto's vind ik vaak niet zo interessant... Poetsen doe ik al wat langer, maar de laatste 2-3 jaar wat serieuzer, maar ik merk dat ik nog lang niet alles weet en dat er veel fanatiekere mensen bestaan dan ik! Op dit moment ben ik net van baan gewisseld en rijd ik in een tijdelijke VW Polo BlueMotion in een zwarte lak. Hier ga ik niet heel veel aan doen, behalve het schoonhouden. Maar later dit jaar krijg ik een Skoda Fabia Combi, in de kleur CandyWhite. Schijnt een metallic te zijn. Tijdens mijn zoektocht naar de beste manier om deze te gaan onderhouden (ivm de nieuwe en witte lak) ben ik al één en ander wijzer geworden op dit forum. Vooral dat het een witte lak betreft vind ik "spannend"; ik poetste in het verleden wel eens een vrij nieuwe witte Volvo V40, maar dat is niet direct de makkelijkste kleur... Al die zwarte aanslag van het asfalt (of zo): als je denkt dat je alles er af hebt, zie je er uiteindelijk nog een stuk of dertig!
Ik ben bij CarClean terecht gekomen via Meguiar's. Ik gebruikte namelijk heel veel Meguiar's en heb daar zelfs een poetsseminar gevolgd. Ik zocht een product van Meguiar's, en ik kwam CarClean tegen op hun site, met dat zij het gehele assortiment op voorraad hadden. Doordat ik in contact kwam met CarClean kwam ik met producten in aanraking waarvan ik nog nooit had gehoord en die regelmatig (veel) beter en soms zelfs goedkoper zijn dan Meguiar's. Ta, zo kan het lopen. Alleen heb ik soms wel moeite met het kiezen van de juiste producten, vandaar dat ik regelmatig te vinden ben op de Facebook-pagina van CarClean en nu dus ook op het forum.

Groet en wie weet tot later,

Richard
 
Welkom Richard.
Neem gerust de tijd om te kijken welke spullen en methodes voor jou interessant zijn. We kennen het allemaal wel een beetje: de bomen en het bos..
 
Wat ik nu aan spullen heb, daar ben ik tevreden over. Maar ik denk altijd dat het beter kan, en dan voor het zelfde geld of goedkoper... :roll
 
  • Leuk
Reactions: Dennis84
Welkom Welkom...
kopen en testen zou ik zeggen. Ik gebruik ook veel Meguiars, goede spullen die inderdaad soms wat duurder uitvallen.
Ieder heeft zo zijn eigen 'beste combinatie' maar je komt er wel uit :)

Voor die vleigroest 1 tip: Iron.X of Monello Non Ferro
 
Zijn die zwarte vlekjes dan ijzerdeeltjes? Kan dit ook geen teer zijn ofso..?
Maar inderdaad; IronX of Non-Ferro is een aanrader.

Wat betreft Meguiars; Ik hoor veelal dat dit een goed merk is, zonder twijfel, maar er vaak producten van andere merken zijn die beter of goedkoper zijn voor hetzelfde doel.
We mogen dan uiteraard niet vergeten dat veel neerkomt op voorkeur, zoals gebruik/geur/verwerking/etc.

Nogmaals, welkom op het forum en ik wacht je vragen en andere topic af.


Greetz
 
Die zwarte vlekjes lijken mij teer of zo, in ieder geval geen ijzerdeeltjes. Je kunt ze "uitsmeren", als je begrijpt wat ik bedoel. Je krijgt ze wel weg, alleen het zijn er altijd veel meer dan in eerste instantie lijkt...
 
RiSc911;n431426 zei:
Die zwarte vlekjes lijken mij teer of zo, in ieder geval geen ijzerdeeltjes. Je kunt ze "uitsmeren", als je begrijpt wat ik bedoel. Je krijgt ze wel weg, alleen het zijn er altijd veel meer dan in eerste instantie lijkt...

Lijkt mij dan inderdaad teer of hars. Misschien zelfs een combinatie van dit en insecten. Hier zijn ook zeker middeltjes voor te krijgen, maar dat zou ik in een ander topic even aankaarten.


Greetz