• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe beginnen?

Pascal129

Detailing rookie
20 nov 2017
2
15
51
Hallo, Mijn naam is Pascal.45 jr uit gelderland.
Al geruime tijd ben ik me aan het verdiepen in het opknappen van de lak van mijn auto.
Het is een donkerblauwe Mercedes E320 uit 96 met matige lak, de glans is er na een wasbeurt nog wel maar als ik de auto onder TL verlichting heb staan schrik ik me rot. veel krasjes op de gehele auto en met name de motorkap is om te huilen.
Nu wil ik spullen gaan kopen om de auto aan te pakken maar zie de bomen door het bos niet meer.
Ik ben eruit dat ik de auto wil kleien, polijsten en daarna een laatste behandeling.
Kunnen jullie mij suggesties geven wat ik als beginnend poetser moet kopen, graag met type product en productnaam. Welke machine of met de hand aan de slag?
Alvast bedankt voor de reacties
 
Welkom Pascal. Gelukkig zijn er al veel beginners topics aangemaakt, gebruik de zoekfunctie en je vindt uren leesvoer.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Pascal allereerst welkom en veel plezier hier met al dat leesvoer.

Misschien is het verstandig om eerst met een aantal basisstappen te beginnen, en kijken of je voor het polijsten een keer mee kan kijken bij een ervaren detailer in je buurt. Je kunt beginnen met wassen met de 2 emmer methode, en eventueel het kleien, dan heb je de basis van het schoon maken van de lak in de vingers, en kun je je beter concentreren op de volgende stappen (polijsten en van beschermlaag voorzien). Als je in één keer alle info op je bord krijgt, ga je zaken door elkaar halen, dus vandaar advies om eerst bij de basis te beginnen. Al doende leer je ook, en begrijp je beter de opmerkingen en tips die je krijgt.
 
Jup, +1 voor de tips! :)

* Goed leren onderhouden. (Juiste manier van wassen)
* Kleien proberen. (Zachte klei en glijmiddel)
* Glazen en waxen.
* Polijsten.

Enzovoorts. ;)
 
Welkom Pascal. Ik ben ook een beginner. Ben gewoon gestart met simpel wassen volgens de 2-emmermethode en een goede shampoo en wist toen nog niks van kleien e.d. Toen de volgende wasbeurt aanstaande was had ik me inmiddels verdiept in kleien (o.a hier op het forum) en waxen en heb dat vervolgens tot uitvoer gebracht. Op deze manier kom je steeds verder en leer je wat je wel en niet moet doen. Ik heb ook regelmatig even wat tips en info gevraagd hier en dat heeft me absoluut geholpen.

Succes met je Benz. :)
 
Bedankt voor de reacties, kan me eerdaags flink uitleven met mijn bestelling

Q²M Smoothie Wash Mitt



Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml



Q²M Soft Dryer - 60x80cm




Q²M Silk Dryer - 50x55cm




Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay




DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack



Polijstmachine
1 x DAP900 V3 8mm D/A (Dual Action) Polijstmachine -

Polijstpad grof
1 x Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow

Polijstpad medium
1 x Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange

Polijstpad fijn
1 x Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White

Waxpad
1 x Raffini 5,5" Foam Finessing Pad - Black

Polijstmiddel grof
1 x Raffini Veloce Premium Compound - 250ml

Polijstmiddel medium
1 x Raffini Mezzo Polish - 250ml

Polijstmiddel fijn
1 x Raffini Finale Finishing Polish - 250ml

Microvezeldoeken
1 x Peluche Verde Trio - 45x45cm

Afplaktape
1 x Aqua Dynamic Maskeertape - 19mm breed

Del Ufo XL Foam Applicator



Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black



Black Hole - 473ml



EXP Pure Sealant - 473ml



Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard



Grit Guard - Zwart



Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel











 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx