• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe blanke alu-velgen(grote velgen) het best propermaken/beschermen

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Hallo,

Vraagje voor iemand die zijn nieuwe velgen helemaal proper wil en goed beschermt.(= niet voor mij,maar ik zal ze wel moeten/mogen poetsen :lol )

Hoe maak je best nieuwe BLANKE aluminium velgen proper en bescherm je ze het best.

Heb geen foto maar de velgen hebben een "platte" rand die erg opvalt en de eigenaar had ze al gewassen met gewone autoshampoo en in de wheelwax gezet, resultaat : niet tevreden omdat er precies oxidatie te zien is/lichte waas.

Wie weet raad? Het betreft BMW-velgen.

MVG Danny

deze produkten heb ik wel in huis ,andere spijtig genoeg niet:-b

starclean:universeel speciaal poetsmiddel voor oa: alu,goud,zilver,edelstaal enz...

alu-oxy: neemt alle sporen weg van alu en geanodiseerd alu

"marly" : alle coatings , alu-velgen , crome(is meer een wax 2 in 1 voor de lak en dus geen reiniger denk ik)

ook prof. polish ter beschikking

GROTE Dank bij voorbaat :lol

Wolfgang :-)^

Hans

Als in p.m.;

Danny,

Je kan altijd een stukje aan de binnenkant van de velg proberen, maar ik zou zelf wachten tot ik de goede spullen heb
Aluminium is gevoelig, zeker een geanodiseerde laag, daar wil je niet aan gaan rommelen
De anodisering moet er niet af, zelf kan je dat niet aanbrengen / herstellen
Dus laat hem lekker even wachten. In de tussentijd gewoon afdekken met een wax

Hans

1 x per 2 of 3 weken Meguiars NXT Generation All Metal Polysh is perfect voor blank aluminium.

Beschermt genoeg als je elke week gewoon je auto wast en een keer in de 2 of 3 weken met iron-x de velgen schoonmaakt.

Heb zelf deze velgen en weet ze al 1,5 jaar in deze staat te houden.

Foto-VFOKNK68-G.webp

Hey !

Bedankt voor de tips allemaal , het weer zat hier niet mee en ben vandaag heel de dag in Leuven geweest voor een onderzoek/testen voor onze jongste dochter.

De velgen zijn dus (nog) niet gedaan ,maar ik neem de raad zeker ter harte :ja

Ze heeft verhoogde kans op dyslexie , omdat onze zoon dit heeft en ze doet mee aan een soort van (veilig) experiment.(eindwerk studenten)
Ze kreeg een muts op met wel 64 electroden(??of zoiets) , om vanalles te registreren en heeft het prima gedaan,probeer maar eens een 5-jarige stil te houden met zo'n muts op en je haar vol met gel!!

Danny

EX-P is een prima sealant, en werkt top op lak, maar heb het idee (kan er ook naast zitten) dat blank gepolijst alu heel open is van structuur, en het heel erg opneemt ofzo.

Laatst mijn eigen wielen, ook gepolijst alu randen voorzien van 2 lagen EX-P in 2 dagen, op de lak houd het zich erg goed, maar op het alu heb ik het idee dat na 2 milde wasbeurten er al aanzienlijk minder van over is dan op het gelakte deel van de wielen als ik het moet beoordelen op sheeting en beading.