• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Ik zou toch zeer zorgvuldig te werk gaan en zeker niet te grof. Hier moet je echt de tijd voor nemen, zeker wanneer je aangeeft dat dit collectors velgen zijn.

In principe mag je een geanodiseerde oppervlakte nimmer reinigen met een schurend middel. Daarmee verwijder je namenlijk die laag (=bescherming).

Ik kan niet goed zien of de laag nu weg is of niet. Ook kan ik niet goed zien op de foto wat voor een soort verontreinigingen er op de velg liggen.

Ik zou zelf allereerst met een extreem goede velgenreiniger aan de slag gaan en daarmee meerdere hits uitvoeren. Dit in de hoop dat je dan de verontreinigingen verwijderd hebt een een mooie schone velg hebt. Borstels en kwasten gebruiken en niets grofs.

Hierna dan bekijken of het nog immer een geanodiseerde velg is, of dat die laag er reeds vanaf gepoetst is.

In geval van een nog immer geanodiseerde velg, alleen maar reinigen met vloeistoffen. Anders verwijder je de laag.

Indien er geen sprake meer is van een geanodiseerde velg, dan maar zorgvuldig schuren met watervast schuurpapier en daarna polijsten en afmaken met een goede bescherming.

Ook kan je deze stappen doen zonder het te beschermen en dan mooi voorbewerkte velgen aanbieden om te laten anodiseren.

Succes,

Aficior