• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze zetels onderhouden/schoonmaken?

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hey iedereen, sinds afgelopen juni ben ik de trotse eigenaar van een Seat Leon ST Cupra.

Deze heeft deze mooie zetels erin staan:

fyfu9z.jpg


Kan iemand mij helpen hoe ik deze het best zuiver kan houden en kan onderhouden?
Het zitvlak is alcantara, de zijwangen een soort leder en de witte stroken een soort wit plastiekachtig stofke :)

Deze winter heb ik nl heel weinig tijd voor de wagen gehad wegens omstandigheden, maar daar moet de volgende weken verandering in komen...

Alvast bedankt!
 
Alcantara heb ik nog geen ervaring mee... Ik ben geneigd te zeggen fabric coat van gyeon.

Maar dit zijn wel rete dikke stoeltjes!
 
Ik gebruik zelf voor mijn half leder/half alcantara stoelen de producten van Swissvax! De ledercleaner (de beste die ik heb gebruikt) maakt je leder goed schoon. Daarna voeden met de leather milk, of met een product als gliptone. Het alcantara zo veel mogelijk schoonmaken met een vochtige doek, deppen en niet wrijven! Verder gewoon normaal stofzuigen, wel zorgen dat het mondstuk van je stofzuiger geen scherpe delen bevat (eventueel gladschuren).
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Potverdorie, ik heb geen idee vwb die stoelen, maar net wel even een foto van je auto opgezocht van afgelopen jaar, wat een heerlijke bak, als ik het geld had zou het die worden!
 
Bedankt voor de leuke commentaren over mijn auto :) Het is een geweldig leuke auto.

Als ik zo vlug overal wat opzoek blijkt dat ik voor het leder beste en ledercleaner gebruik en erna voeden.
Voor het alcantara zolang het niet vuil is met beetje vocht deppen en opdrogen. En regelmatig stofzuigen.