• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe doe ik dit .... Frozen Matte Silver auto behandelen

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
64
Ik heb vandaag eindelijk mijn 1 jaar oude, 7.500 km Silver Frosted BMW op de oprit geleverd gekregen. Helaas nog ruim een weekje op het kenteken wachten :-(
Dus cleanen die hap, supermooi maken ....

Maar een Matte auto heeft wel een bijzondere behandeling nodig en om nu te voorkomen dat ik iets fout doe wil ik jullie advies over mijn volgorde en handelwijze...

Zo zou ik het willen aanpakken

Stap 1 - De velgen wassen met een aparte emmer en washandschoen.

Stap 2 - Een laagje Supa Snow Foam van Autobrite met 1:12 verdunning aanbrengen
3 minuutjes in laten werken en met een zachte straal alles eraf spuiten
Dan met een iets hardere straal het laatste loszittende vuil eraf spuiten

Stap 3 - De auto wassen met de bekende 2 emmer methode met Nanolex Matte Shampoo
25 ml shampoo op 10 liter water
Afspoelen met onthard water
Afdrogen met zachte droogdoek

Stap 4 - Spray Nanoflex Matte Surface Cleaner, steeds 1 panel tegelijk.
Na opspuiten direct met een doek uitwrijven tot er niets meer overblijft
De hele auto zo doen, niet in de zon natuurlijk

Step 5 - Apply Nanolex Matte Paint Sealant
Spray kleine hoeveelheid op Make Up pad en wrijf met constante cirkelbewegingen in op de auto
Na 5 minuten uitwrijven
Dan minimaal 2 uur laten uitharden

Uiteraard wel steeds rubber handschoenen dragen.

Iets toe te voegen??

grts
Peter
 
Ik denk niet dat er hier veel mensen ervaring hebben met matte wagens. Volgens mij stuur je best een mailtje naar informatie@Carclean.com
Zij zullen je beter kunnen helpen.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Gefeliciteerd, en natuurlijk graag wat van die heerlijke foto's ;)
Persoonlijk ben ik fan van het werken aan velgen die van de auto af zijn
En dan mis ik gelijk de non-ferro voor velgen en lak, zeker doen !!
En een coating op de velgen is ook een echte aanrader

Met stap 2 neem ik aan dat je gaat foamen ? anders kan je ook een verdunning in een drukspuit doen
Schuimt wel niet zo mooi, maar werking (no-touch) is hetzelfde
Voor de sealant zou ik eerder microsuede nemen, mocht je dat hebben liggen

Succes en veel plezier ermee
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Thanks RedCat,
Tja over de velgen twijfel ik nog wat.
Ik heb weliswaar een flesje Nanolex Matte Ultra Paint and Alloy maar ik heb net even gekeken en de velgen zijn helemaal niet mat :)
Maar omdat er keramische remmen op zitten zou de hoeveelheid fijnstof erg mee moeten vallen.
Ik wilde dat eigenlijk eens proberen zoner er iets op te doen??
Ik heb op mijn andere auto de velgen met CQuartz laten doen maar dat gaf toch naderhand vlekken als er remstof op kwam

en zodra ik het kenteken heb zal ik zeker snel foto's gaan maken
grts
 
PeterDorr;n392423 zei:
25 ml shampoo op 10 liter water
Afspoelen met onthard water
Iets toe te voegen??

lijkt me nogal veel shampoo.............ik neem aan dat je een emmer van minstens 15 liter gaat gebruiken ?
( de verhouding kan idd wel kloppen , al neem ik liever iets minder dan wat men opgeeft op de verpakking )

na afspoelen met "onthard" water moet je in principe niet meer afdrogen , het water laat "in principe" geen vlekken na .........na droging.

toevoegen?? : foto's :ja
 
Tim;n392491 zei:
Geen zorgen Peter, de velgencoating kan prima gebruikt worden op jouw type velg!
Welke bedoel je?
De Nanolex Matte Ultra Paint and Alloy ?

Oh en hoe krijg ik de zwarte hoogglans pianolak dashboard inlay weer krasvrij?
 
Oh en @Granscenicman, ik heb de verhoudingen van de site van Nanolex geplukt, dat zal toch wel goed zijn?
Nanolex Matte Shampoo is highly concentrated - mix only 20-25ml of shampoo with 10L of water!
 
Gebruik een cone, handpad of kleine spotbuff pad op een DAP afhankelijk waar het zit en hoe makkelijk je erbij komt.
Vooral weinig polijstmiddel gebruiken en eerst zorgvuldig verdelen om spetteren te voorkomen. Ook afplakken voor ongewenst ongespoten kunststof polijsten te voorkomen.

Of je het helemaal krasvrij kan krijgen is afhankelijk hoe diep de krasjes zijn en hoe goed ze te polijsten zijn (bereikbaarheid en gevoeligheid). Vaak zijn dat soort panelen ultra gevoelig heb je vrijwel altijd enige vorm van krasjes/marring.
 
hoe zit dat eigenlijk met matte lakken? krast dat niet? dus niet polijsten, alleen in de wax zetten?
vind het er wel supergaaf uit zien.
 
Ga zo het filmpje bekijken, maar in de was zetten NEEEE!
alles wat glans toevoegt, niet doen!

Dus Nanolex, lak cleanen, dan speciale matte sealant erover en klaar.
Verder niets!
werkt prima
 
Licht kleien, cleanen met matte paint cleaner en een wax geschikt voor matte lakken kan gewoon hoor.