• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe doen jullie dat toch?

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Ik werk op de maasvlakte en voor degene die het niet kent: da's een grote zandbak. Voordat ik de auto was, ben ik minimaal een kwartier bezig met alleen het afspoelen van de auto.
Maar als ik mijn auto eenmaal heb gedroogd na het wassen, blijft er altijd veel water achter de spiegels achter. Als ik dan met de auto weg moet, word dat water er vanachter geblazen waardoor de deuren en zijruiten onder de spetters zitten. Ik erger me daar echt kapot aan ]-0 Heb dan altijd weer het gevoel dat ik de auto voor jan l.l heb gewassen.
Nu weet ik dat er blowers op de markt zijn, maar was eigenlijk op zoek naar een vriendelijker manier voor mijn portemonnee ;)
Dus, hoe doen jullie dat toch?
 
Zo'n kleine handblower lijkt mij ideaal voor je:
https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1,3HP_SK-1_220v_101760
Zou niet weten hoe je zonder blower/kompressor dat water weg kan krijgen.
 
DB9 zei:
Nu weet ik dat er blowers op de markt zijn, maar was eigenlijk op zoek naar een vriendelijker manier voor mijn portemonnee ;)
Maar toch bedankt voor de snelle reactie
 
Ik had het gelezen maar zoals ik al zei: ik weet verder ook niks anders. (ja ander werk zoeken inderdaad :D)
 
De haarföhn van moeder/vriendin/metroman op koude stand?
2e hands compressor met luchtpistool. Tik een 2e hands duikfles met zogenaamde 1e trap + inflatorslang en airnozzle op de kop.... moet als je goed zoekt voor 50 - 75 te doen zijn.
$$) $$) $$)
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Water dat achter de spiegelkappen en tussen de randjes van verlichting en bumper achter blijft. Afgelopen zondag sprak ik met Dana over dit probleem en zij adviseerde de Metropolitan Air Force Blaster Sidekick van 1,3 PK. Kost nu 95 euro en staat inmiddels op mijn verlanglijstje.
 
tsja denk dat er niks anders opzit, maarja weer 95 euries voor de toch al dure hobby :confused:

btw, nog aan het dappen geslagen gisteren en zoja, is de motorkap weer strak ;)
 
Helaas niet, onze hond dacht gisteren maar eens ziek te worden dus spijtig genoeg geen tijd gehad om wat te doen:(
 
Ik heb altijd dat er water achter de trims en kentekenplaat(achter) blijft druppelen, geef er altijd wat tikjes tegen, dit wil dan ook nog wel eens helpen.

Maar ik denk toch dat die blower ooit nog wel eens wordt aangeschaft:schaam
 
zat zelf te denken aan zo'n electrische opblaas pomp voor banden of zwembaden etc, kosten maar een paar tientjes bij de doehetzelfzaken, zit dan ook meteen een stukje slang aan zodat je overal goed bij kan, weet alleen niet wat voor druk die leveren.
 
rfm zei:
zat zelf te denken aan zo'n electrische opblaas pomp voor banden of zwembaden etc, kosten maar een paar tientjes bij de doehetzelfzaken, zit dan ook meteen een stukje slang aan zodat je overal goed bij kan, weet alleen niet wat voor druk die leveren.
Heb ook al zo'n dingen getest(gewoon omdat ik ze voor handen had) en die dingen blazen juist niet genoeg of zijn niet handelbaar:confused:
 
Die pompen voor de luchtbedden blazen best hard als je het goede stukje op het einde zet, en ik denk dat je daar ook redelijk wat mee kan droogblazen, maar als Focusio dit al heeft geprobeerd....zal het zelf ook nog eens proberen:schaam

Off topic, met die pompen kan je ook goed de BBQ aanblazen:D Of de vuurkorf
 
cheap en simpel..

keukenpapier in de naden leggen..door de capillaire werking zuigt het meeste vocht in het keukenpapier....

we like cheap:D
 
De sterke arm adviseerd in ieder geval wel dat hij de auto moet drogen met een doek ipv een zeem:)^ :-b
 
Ik gebruik een microvezeldoek, deze neemt vocht op. Die er langs halen en het meeste water word door de doek opgenomen. Anders de auto langer laten staan, wachten tot ie droog is :p
 
Als ik men auto voor de deur was(kattewasje) gebruik ik ofwel niets(hij blijft dan toch staan drogen) ofwel de compressor, als ik hem een grondige wasbeurt geef in de washbox dan rijd ik hem lekker droog(paradetochtje door het stad en over de ring, dus onderweg van washbox ommetje maken) en dan als ik thuiskom is hij meestal droog met de inderdaad zeer irritante gedroogde waterdruppels onder spiegels/klinken/nummerbord/achteraam/... Maar dan ga ik toch altijd even rond de auto met ofwel tropical mist, qd+ of megs quick detailer. Daarmee haal ik dan de overige vlekken weg... Maar ik begrijp dat je niet altijd 2uur tijd hebt om je auto te wassen dus mss best compressor aanschaffen. Snel en handig en voor zoveel andere zaken te gebruiken( koop er een sprayer of verfpistooltje bij en je kan heel je auto in de apc zetten voor een grote wasbeurt, je velgen insprayen met apc voor het wassen, zonder 1000keer te sprayen)

Edit: hou wel in gedachte dat als je een iets oudere wagen hebt zoals de mijne je eerst echt grondig werk moet maken van alle kieren, heb men spiegels verwijder om heel schoon te maken tussen spiegel en wagen, je pinkers verwijderen,...etc omdat je anders het opgehoopte vuil en slijk volledig ertussenuitblaast op je carroserie en hier word je ook echt alles behalve vrolijk van!!!!!
Succes