• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste (titanium) uitlaten schoonmaken? (motorfiets)

Rossifumi

Detailing trainee
4 apr 2016
12
45
Dag allen!

Ik weet dat dit voornamelijk een forum is voor het cleanen en detailen van auto's, maar ik wil toch proberen antwoord te krijgen op een vraag over een motor (die van mijzelf). De motor beschikt over mooie Akrapovic uitlaatdempers aan beide kanten. Het materiaal van de dempers is titanium.

Door het rijden (in vooral natte omstandigheden) komt uiteraard vuil en zand op de dempers. Ik vind het 'lastig' om dit goed schoon te maken. Ik ben altijd bang dat ik krassen maak op de dempers, doordat je tijdens het schoonmaken (uiteraard met water en shampoo) eigenlijk eerst het zand een beetje over de dempers wrijft alvorens het mee wordt gevoerd met het water en de doek/spons van de demper af.

Hoe maken jullie dergelijke dempers schoon en welk materialen gebruiken jullie daarvoor? Voor de volledigheid: ik ben niet op zoek naar bijvoorbeeld Mothers Mag & Aluminum Polish, want dat is een polijstmiddel. Ik ben op zoek naar correcte schoonmaakmaterialen en -technieken zodat de dempers wel mooi schoon worden, maar niet beschadigen :)
 
Ik gebruik TFR en Snowfoam voor het afspoelen en wassen dus dan is al het losse vuil al weggehaald door deze producten.
mijn motor heeft heel erg veel chroom en is niet-metallic zwart dus een motor waar elke was/poets fout is terug te zien.
er is geen wondermiddel verder.
je kan ook eens kijken naar een waterless wash, deze geven extra lubricatie tijdens het afnemen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Jansen
Ik gebruik TFR en Snowfoam voor het afspoelen en wassen dus dan is al het losse vuil al weggehaald door deze producten.
mijn motor heeft heel erg veel chroom en is niet-metallic zwart dus een motor waar elke was/poets fout is terug te zien.
er is geen wondermiddel verder.
je kan ook eens kijken naar een waterless wash, deze geven extra lubricatie tijdens het afnemen.
Even voor de zekerheid: wat bedoel je met TFR? Ik ben nog niet zo bekend met het jargon ;)
 
Wat @RoCo zegt idd.
wat dit spul doet is het losweken van de grijze sluier welke er met gewoon afspuiten niet helemaal afgaat zodat je contactloos zoveel mogelijk vuil afvoert.
wanneer je dan met een washmitt en shampoo de lak of mooie metalen aanraakt is 80 tot 90% al weg dus minder kans op krasjes of schade.
Tip 2: niet hard boenen met de washmitt maar zacht aaien, neemt nog meer kans op schade weg.

Oja, laat TFR producten NIET opdrogen en verdun bijvoorbeeld Autoglym TFR met een 1:30 verhouding, dit is sterk spul.