• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het Paars wolletje tussentijds proper maken?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hey Iedereen,

Dit weekend het paars wolletje eens losgelaten met Inizio op mijn testpaneel. WAT EEN KRACHT en GENOT op de DA. Had dit echt niet verwacht., beter dan MFCP en m105 ! Geen geduw, geen stof :-"

Maare... ik heb maar 2 wolletjes, dus krijg niet heel een auto gedaan zonder ze tussentijds te cleanen. Ik heb ze uitgewassen met water en drooggeknepen (deppen) met een handdoek, maar dan kun je er niets meer mee (véél te nat). NIET goed droog te krijgen.

On the Fly op de DA lijkt me ook geen goed idee (scheuren van de pad).

Iemand een juiste wijze om dit te doen zonder padwasher?

Grtz en weeral BEDANKT !!

Vond geen echt antwoord op het forum.... Duzzzz sorry als het er reeds tussenstond.

@ Redcat ; Woppa, merci !

Maare uitverkocht :-/ tot 14/06, ook een alternatief tijdelijk???? (stevige borstel, zoals nagelborsteltje?)

Grtz

Geen stof met Inizio en paarse wol?

Een wolletje heeft inderdaad heeft wel kracht, maar ben je niet bang voor te veel kracht om er een hele auto mee te doen?

Als ik al wol gebruik dan is het toch wel echt serieus kneiterhard.

Al gedacht aan handdoek en hem daarop droog draaien en vervolgens met borsteltje de haren weer een beetje fatsoeneren.

@ Woody,

Ga ik ook eens proberen, ongeveer zelfde methode als de microfiber pads.. Ja mijn auto is behoorlijk naar de /**...

Veel RIDS en kreeg deze nooit weg met de dap. Maar na dit weekend Forza + wol = gestoord goed... Ook nog geduld maar je krijgt ze echt weg.

Eerst het wolletje inpuffen met citrus bling, ff deppen, streepje Forza en gaan. (beetje stof maar niets ivg cutten met foam.)

Ben zelf echt verbaasd rofl

Grtz

Ik gebruik de paarse wol alleen op de Rotary en maak hem na ieder paneel ongeveer schoon. Gewoon in een emmer warm water met een scheutje APC schoon knijpen en vervolgens droog draaien. Met zo'n borsteltje krijg je de polijstmiddelen er toch niet uit? Ook worden alle 'haartjes' weer netjes één kant op geslingerd en zit de boel niet in een klit.