• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe hier best te werk gaan, zonder al teveel hologrammen te maken?

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hallo,

Ik zit met een auto die halfjaar geleden volledig herspoten is geweest in zijn originele kleur (E92), nu het probleem is dat ik onlangs wat krassen ondekte op mijn motorkap terwijl de rest van de wagen zo goed als swirl/krasvrij is..
Ik zou deze er graag uithalen, maar heb wat bang om er hollogrammen in te polieren en dan laat ik het eigelijk liever zo.

Iemand tips? Heb vorige maand een Dap900 met alle Monello producten bestelt via carclean.. dus materiaal heb ik zeker.
Ook met dat ik weet dat BMW standaard een vrij harde lak heeft, is deze bij mij wel héél zacht nu klein beetje met een vinger op de lak wrijven (wat niet mag!! maar sommige kunnen het niet laten) en je ziet direct een kras in de blanke lak. Hierdoor denk ik dus dat een lichte polish genoeg zal zijn? (zo minst mogelijk lak afnemen).
Hieronder een foto van de kras die ik zou willen aanpakken.

Ook heb ik al aardig wat krasjes achter mijn deurklink, hoe gaan jullie hiervoor te werk?
Ook mijn zijskirts hebben al wat schade van voeten die bij het instappen ertegen schuren, is het aan te raden op deze skirts met een DAP900 te werk te gaan?

.
conv_1529.webp


Ben nogal een maniak op mijn auto (zoals vele hier denk ik :D) en wil deze dan ook zo goed en lang mogelijk in nieuwstaat houden.

Bedankt alvast voor de tips!
 
Dus met een DAP900 is de kans klein om hologrammen te maken?
Zou het voldoende zijn om hier met een Finale gewoon over te gaan of raad je aan een hardere polish te gebruiken?
Moet de volledige motorkap dan gedaan worden of kan ik 1/3rde gewoon polieren, gaat hier geen verschil opzitten?
Iemand dan nog tips voor achter de klinken krassen weg te doen?
Zoals ik zei, lak is zeer zacht, valt hier iets van bescherming aan te doen?
 
Rupes heeft polijstmiddel in kleuren waaronder wit en die zou ik eens proberen op bv een zwarte pad van monello als de lak zeer zacht is. Is dit niet afdoende dan pas finale of mezze. Van een overgespoten auto is de laklaag vaak wat dikker dan de orginele fabriekslak trouwens.
 
Zorg dat oppervlak schoon is en begin met finale. Wss geeft dit niet gewenste resultaat indien zo dan pak je je medium cut en kijk je of het weg is. Zo ja dan eindigen met finale voor de topglans en klaar. Tip kijk eens polijst video's van bijvoorbeeld chemical guys of misschien van monello als die er zijn on te kijken hoe je je bewegingen moet maken en hoe snel/langzaam. Succes
 
test spot maken, maar zoals alpinadrachten al zegt goed schoonmaken en eens kijken wat hij doet met finale, ik vermoed, maar dat is altijd lastig te zeggen, dat je mezzo op oranje moet doen en daarna finale omdat het op de foto wat diepere krasjes lijken, maar het is op afstand onmogelijk te bepalen hoe hard de lak is die erop gespoten is, niet bang zijn voor swirls, de dap is er juist om deze eruit te halen/te voorkomen, wel zou ik het hele paneel doen omdat je anders wel eens verschil kan krijgen, tenzij je het met finale al kan oplossen, maar dat zie je vanzelf als je het gaat uitproberen.
 
Bedankt voor jullie reacties!
En hoe doen jullie het achter de deurklinken zonder te demonteren? Ook ik kan mijn auto wassen voor de deur, maar mijn garagebox is 200meter verder.. wat raden jullie aan om hem toch stofvrij te krijgen alvorens ik begin met polieren?
Vlug met een quick detailer over? Of moet dat zoiezo aangezien ik hem maandelijks wax (met een quick wax)??
 
Dat voor achter de deurklinken is niet meer beschikbaar precies.

Nu zou ik er dit weekend aan beginnen om de krassen eruit te halen,
Heb sinds gisteren nog schade bij, opvliegende modder van tractorbanden om mijn motorkap :(.. allemaal krasjes grootte van een duim op de plek van de modderplekken.
Als ik met een Finale te werk ga, moet dan de volledig motorkap ook gedaan worden ,of zijn de plaatselijke plekken goed zonder enig verschil?

En ik wax mijn wagen maandelijks met een quick wax, moet deze verwijderd zijn en hoe doe ik dit het beste? Gewoon met een quick detailer?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Achter de deurklinken kun je ook handmatig doen, hiervoor zijn speciale handpads van Monello,
bijv. deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Polishing_Hand_Pad_White_MHPW_101176

Ik zou zeker de volledige motorkap polijsten om verschil te voorkomen. Trouwens, juist met polijsten haal je een "oude" waxlaag eraf.
Daarna ontvetten met bijv. Gyeon Prep en een nieuwe waxlaag erop.