• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe instapvegen op deur en stoel kunststof te verwijderen?

Robbie146

Detailing addict
17 jan 2009
153
62
Iedereen kent ze wel, die vegen van schoenzolen of de zijkant ervan die je deurpaneel of het kunststof rondom je stoel ontsieren.

Hoe kun je deze het beste verwijderen?

In geval van mijn Alfa 166 is het deurpaneel van een soort ruwe kunststof, zwart, en de omranding van de stoelen (voor) van een beige kunstof.
Bij de Alfa 147 van mijn vrouw heb ik hetzelfde euvel maar daar is het onderste deel van de deur van en soort kunststof dat meer aan alcantra of suede doet denken, een heel andere structuur dus.

Heb al met APC geprobeerd, maar dit heeft zero effect...........

Je zou het kunnen proberen met schoolgum, of met die grijze powersponsjes van de action.;)

*edit* dit bedoelde ik voor kunststof en niet voor het suede gedeelte

Als het echt een suede of alcantara is dan zal het niet al te makkelijk worden. Probeer eens groene zeep met warm water. Als het een reguliere kunstof was geweest dan had je met een oplosmiddel kunnen werken. Wees hiermee voorzichtig.

@ Tammer, die sponsjes waren mijn tweede probeersel, de gum had ik al eens gelezen en ook geprobeerd, beidde geen suc6 helaas.

@ Chost10 het is idd kunststof, maar voelt aan als een soort suede.

lextc zei:

euhm:

Heb al met APC geprobeerd, maar dit heeft zero effect...........

Kleien lijkt me niet veel uit te halen op zulke kunstoffen, kan het natuurlijk even proberen maar gezien de structuur van de kunstof ben ik bang dat de klei er helemaal tussen gaat zitten en dan ben ik nog verder van huis.

Ik had destijds toen ik mijn A3 kocht ook zwarte strepen van schoenen op de beige deurpanelen. Ik kreeg dit eraf met de Mothers detailborstel met APC. Het borsteltje komt goed tussen de nerven.

Borsteltje + APC geprobeerd met wisselnd suc6 op de 147.

Sommige instapsporen verdwijnen, andere niet.
Helaas is het percentage wat niet verdwijnt vele male groter dan hetgene dat ik wel weggepoest krijg :'(