• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kalkvlekken verwijderen

xXSanderXx

Detailing rookie
8 mrt 2009
30
0
Nadat ik mijn auto voor het eerst thuis heb gewassen heb ik een hele hoop kalkvlekken (zwarte auto)
Hoe krijg ik deze eraf? Lukt dat alleen maar met polijsten?

Alvast bedankt.
 
Over het algemeen genomen verwijder je deze wel met een cleaner, zoiets als Meguiars step 1 of soortgelijke producten.

Weet je ook hoe de kalkvlekken op je auto zijn gekomen, dat is nog veel belangrijker naar mijn idee, anders blijf je bezig... ;)

Wellicht gewassen met teveel zon op de auto, zeker met een zwarte auto kan dat problemen geven.

Mijn advies zou dus zijn: zoek eerst de oorzaak van de kalkvlekken en ga ze daarna te lijf zodat je van een blijvend resultaat kunt genieten :cool:
 
Ik waste mijn auto altijd op mijn werk en dan met vlekvrij water (via hogedruk)

Nu was ik hem voortaan thuis gewoon met de tuinslang.
Ik deed het wel in de schaduw maar de auto was wel erg heet had ik het idee omdat het water snel opdroogde.
 
Met black hole en zwarte pad op je Dap gaat het prima.:grinning: , en dan gaat ie nog heel erg glimmen ook.:party:
 
Had er zelf afgelopen weekend ook last van. Heb de auto ook in de schaduw gewassen, maar tegen de tijd dat ik de motorkap aan het wassen was, was de kofferklep al weer opgedroogd inclusief de vlekken.
Daarna de auto nog maar een keer gewassen, maar dan stukje voor stukje, dus wassen/afdrogen, wassen/afdrogen, wassen/afdrogen etc.
Dan krijg je met dit weer tenminste geen of nauwelijks vlekken.

Afdrogen wel op een zo veilig mogelijke manier natuurlijk, dus niet met de handdoek de auto droogboenen, want dat kan krasjes veroorzaken.
Vond deze howto wel goed
, het verschil is dus dat je paneel voor paneel moet doen.
 
Hier had ik van het weekend ook ontzettend veel last van de laag wat ik met de washand aanbracht droogde ontzettend snel je zag het water gewoon verdampen, ik heb de deelen die opgedroogd zijn nogmaals met de washand nagegaan en intussen de rest laten sproeien met de tuinslang dus proberen constant nat te houden.

Nadat eht washand werkje gedaan was snel de drooghandoek gepakt en snel gedroogd, resultaat geen enkele vlek.

Meestal is de boosdoener de hitte en de zon voor kalkvlekken, wat ook een pak helpt is een ontkalker tussen je tuinslang waardoor het water stukken zachter word.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Spray & Gloss of Spray & Wipe van PB. Sprayen en afnemen, klaar!

Helaas werkt dat niet altijd Paulus. Bij mij had de Spary&Wipe geen effect op de kalkvlekken vorige week ;) De lak was veel te warm.
 
ik droog de auto altijd even snel af, en pak direct een sprayer qd+ , een mf padje, en een mf doek:)^

voor mij de enigste manier om een zwarte auto echt knap te krijgen in korte tijd!
 
Ik woon ook in een gebied met kalkvrij water en was me auto gewoon niet meer thuis maar alleen in een wasbox met kalkvrij water. Sowieso droog ik altijd heel snel met de Water Magnet van Meguiars en direct daarna met de Natural Chamois.
 
Plaats een waterontharder. Ik heb er een sinds 1 juli dit jaar. Het is geweldig!!!
Je lost niet alleen de ellende op met autowassen maar meteen voor je hele huis.
 
Da's niet de ontharder waar hierboven over wordt gesproken.
Die kost een paar duizend euro.

Zo'n ontharder ding van 80 euro gaat er hier ook wel komen.