Poetsbedrijven moeten zoveel mogelijk klanten hebben, zo goedkoop mogelijk een dienst aanbieden, de onkosten hiervoor zo laag mogelijk houden en de onmogelijke concurrentie die dit allemaal moeilijk maakt vóór zijn.
De poetsbedrijven waar ik ervaring heb opgedaan of mee in contact ben geweest, waren merendeels perfectionisten zoals ons, maar moesten enorm inleveren op alles wat hen een perfectionist maakt. En dus... de kwaliteit schoot naar 0,1 en vervolgens zijn het geen detailers, maar poetsers..
Dit is de reden dat ik het daar al snel voor gezien hield en met name de oplichterij met ''Diamantharde lakverzegelingen met 1000 jaar garantie'' is wat mijn strot uit kwam.
Anyways...
@collin - Op de foto's lijkt het sterk op ''sahara''zand. Als je kijkt naar wat een WaxGuard precies doet, is het gewoon een sealant en deze heeft de eigenschappen dat deze minder glans geven als bijv. een goede wax, maar hebben meer standtijd en zijn vuil-waterafstotender. Hierdoor zal vervuiling, in tegenstelling tot een wax die vervuiling absorbeert, vervuiling minder goed laten hechten. Een wasbeurt zou dus moeten voldoen.
Een
detailer zou de auto eerst met de tuinslang rustig afspoelen en zoveel mogelijk zand afvoeren. Hierna een voorwas middels bijv. foamen waardoor de vervuiling los kan weken en hierna pas goed afspoelen met een hogedrukreiniger. Vervolgens word de auto gewassen middels een 2-emmer methode waarbij je dus een sop-emmer hebt en een spoelemmer. Klein stukje wassen, handschoen omdraaien, klein stukje wassen, spoelen en herhalen. Vervolgens de auto afspoelen en drogen. (Op deze manier voorkom je grotendeels krassen en zal de auto niet vies opdrogen)
Een
beginner met
niet al deze spullen in huis, pakt ook de tuinslang om rustig het zand eraf te spoelen. Hierna wassen volgens 2-emmer methode en drogen.
Een
impulsieveling laat zich een veel te dure sealant aansmeren en knalt de auto alsnog door de krasstraat of zal als een beginner aan de slag moeten. P
Greetz