• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het best met Waxoyl-laag verwijderen?

bloemie

Detailing addict
14 feb 2010
176
62
52
anna paulowna
Ik heb het volgende ,ik heb dit weekend onze fiat panda opgehaalt uit 2009 kleur wit en als een detailer betaamt diversen is het natuurlijk nooit goed genoeg gepoetst.

Nu heeft de dealer er wel iets op gesmeert incl de ramen ,maar in het dasboard kastje kwam ik een waxyol kaart tegen dat de auto is afgeleverd nieuw met een waxyol behandeling.

Daar ik van waxyol niet kapot ben en liever mijn ex-p met natty gebruik wil ik de waxol er wel af hebben ,maar hoe krijg je dit eraf.

Ook wil ik graag tips hoe je de trimdelen wax vrij krijgt.

omdat Waxoyl een sealant is, heb ik deze ook verwijderd als zijnde een sealant.

ik heb de auto gekleid en behandeld met prof-polish (I) van poorboys.

je trim krijg je weer mooi met pindakaas(zoek maar even op het forum) of met Pre-Wow trim cleaner.

Waxoyl kan gewoon met een medium of een finishing polish verwijderd worden. Zoals Bartezzz zegt is Professional Polish van Poorboy's al voldoende. Wil je ook de lak verbeteren, dan kun je Monello Mezzo overwegen.

De Pre-Wow werkt heel goed voor je trimdelen.

Je zegt: auto uit 2009 en de laag is nieuw aangebracht, dus daar bedoel je mee dat de laag aangebracht is toen de auto nieuw was? 2009 dus?

Als dat zo is dan is deze laag inmiddels al met de noorderzon vertrokken ;)

De dealer zal er wel een siliconen bommetje op losgelaten hebben.

dank julie wel voor de info, zodra ik de kans heb gaat de polisch er over heen.

Kan dat evt ook met ssr 1? ,daarna denk ik de white diamond gevolgt door een laagje ex-p.

De trimdelen met pindakaas is apart toch eens proberen.

Ssr1 is iets effectiever dan een polish, dus ja :cool

vervolg stappen zijn prima.

pindakaas werkt met een slagings percentage van 30% als het niet minder is,
Pre-wow werkt gegarandeerd :-)^ met andere woorden, probeer die eens ,^^

Toch nog even een vraagje ,kan je het ook doen met polisch met sealing van poor boy?

Dit heb ik namelijk ook nog staan.

Auto is nog niet gedaan want helaas stond hij in de garage voor een defect aan de versnellingsbak.