• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste een interieur reinigen waarin gerookt is?

300c

Detailing addict
19 jan 2010
67
52
Hallo

Kan niet zo goed een antwoord vinden op het volgende.
Een kennis heeft een auto gekocht waar in gerookt is. Er zit bekleding in van stof. De kennis rookt zelf ook maar wil hem nu graag schoon maken.

Ik ben niet in het bezit van een extractor en zou het met borstel en doeken moeten doen.

Zelf zat ik te denken om het schoon te maken met apc 1:4 en dan met Meguiars - Carpet and Interior Cleaner .
drogen met doeken.

Wat is jullie advies hierin en is het uberhaupt mogelijk om de aanlag te verminderen op deze manier

alvast bedankt voor het mee denken.:-)^

De aanslag en de geur zijn 2 aparte dingen.

De aanslag kun je waarschijnlijk verwijderen met APC, eventueel een micacle sponsje van de Action voor de deurpanelen en hardere plastics.

Voor de bekleding zou ik een extractor ergens gaan lenen/huren, zonder wrijf je de vuiligheid alleen maar meer in de bekleding.

Voor de geur: Vervang het interieur filter en kies voor Valet Pro Odor Eater. Geeft een frisse niet te zware geur voor langere periode af en neutraliseert de rooklucht. En wanneer de auto binnen kan staan, ramen openzetten wanneer je hem niet gebruikt.

In mijn passat c c was ook helaas 2 jaar lang gerookt, heb een ozon apparaat gehuurd bij bo-rent en die uur of 8 erin gezet auto erna goed geventileerd reuk geur is 95% weg en denk dat andere 5% ook wel weg gaat na goede beurt met extractor of misschien trek de geur nog wel weg over een tijd het is iig goed te doen nou.

Heb je geen waterstofzuiger ? Doet exact hetzelfde dan die extractor , alleen moet je zelf natmaken/sprayen , schrobben met een zachte borstel moet je toch doen......

Mijn ervaring met een extractor heeft me doen inzien dat het eigenlijk net zo goed gaat met een waterstofzuiger :ja

schippersss zei:
In mijn passat Carclean.com was

Passat C C
Ik weet dat de spatie er niet tussen hoort, maar C C aan elkaar geschreven wordt hier automatisch CC

Ik zou ook zeker het interieur grondig reinigen met behulp van de extractor.