• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krassen verwijderen op Kuntstof Polycarbonaat koplamp?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Ik heb op mijn rechter kop lamp een aantal krasjes zitten. (zaten er al op bij aanschaf)

Iemand enig idee hoe te werk te gaan? (kon niet echt iets vinden, of heb er finaal overgeen gelezen)

Het zijn niet extreem diepe krasjes, maar kunt ze wel voelen met je nagel.

IMG_0145.jpg


IMG_0146.jpg


IMG_0147.jpg
 
Probeer het eerst eens met een polijstmiddel Jeroen, als je daar geen resultaat mee behaalt kun je altijd nog denken aan wetsanden.
 
even zomaar een gedachte, maar miss meg's Plastix...?
heb namelijk ook wat krasjes in de kunstof koplampies van de lupo...
van polijsten met Monello werden ze erg statisch, maar werd het niet veel beter...?!
 
Nou ja, kijkend naar me collectie heb ik eig, best een nadeeltje :p

Staat 0,noppes aan polijstmiddelen hier. Of ik moet de garage induiken op zoek naar een flesje commandand 8o

En of Meg's Plast-X zou gaan werken... Geen idee.
 
Denk dat dat flesje moeilijk doet.

Dit staat op de site:

"Deze eenvoudig te gebruiken gel herstelt snel optische helderheid op zowel harde als flexibele, doorzichtige kunststof onderdelen. PlastX verwijdert eenvoudig oxidatie, chemische verwaarlozing, vervuiling, vlekken en kleine krasjes op het oppervlak."

Opzich niet gek om te hebben, want daar krijg je je koplampen altijd wel helder mee volgens mij als ze netjes in nette staat zijn.
 
Als je dan toch geen polijstmiddelen in huis hebt :|~* , bestel dan een Monello set of Poorboys en ga hier mee aan de slag.

Andere optie is de (dure) optie van Wolfgang.

Wolfgang Plastik Lens Cleaner Step I

Wolfgang Plastik Lens Glaze Step II

Wolfgang Plastik Surface Sealent

Hier een voorbeeld van wetsanden en polijsten met SSR produkten.
 
Weet je wat het is...

Ik heb gewoon weg geen tijd voor heel de auto te "polijsten" voor mij neemt dat zo enorm veel tijd in beslag dat ik het niet afkrijg, of er geen zin meer in heb. Dus daar kort geleden afscheid van genomen. Gewoon normaal detailen en lekker veelste lang (dag) bezig zijn vind ik leuk om te doen. Dan glimt die daarna gewoon als een tierelier. :grinning:

Misschien de "testkit" van pb maar afwachten dan :D
 
:D :D
Met de hand is het zeer lastig, zowel met PlastX als met polijstmiddel. Je ontkomt niet aan een machinale behandeling.
 
Je mag gerust eens een weekendje mn DAP lenen met wat pads, mocht je acute detail-drang krijgen...:grinning:
En anders kunnen we m ook wel eens samen aanpakken als je wilt, dan kun je in een dag een boel doen.
Als hij dan 1x netjes is kun je hem idd zonder machine en veel polijstmiddelen wel netjes houden (moet je m niet door de wasstraat beuqen uiteraard...:rules )

Je was weer lekker onderweg gisteravond trouwens.:grinning:
 
Haha ja, nu is het een overweging he.... Of 100 rijden in zijn 5 met veel toeren of ietsjes doorpakken en lekker cruisen in de 6de versnelling :cool: (al reed ik wel iets sneller dan 100, want volgens mij reedt jij dat :p

En die dotjes tussengas zijn ook wel lekker!
 
Idd, gewoon 95-100 op de cruise, en we zien wel wanneer we thuis zijn.

Maar als je een keer wat wilt doen roep je maar eens.