• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik deze vlekken weg?

Jordan

Detailing chief
19 okt 2017
134
103
38
Veenendaal, Utrecht
Goedemorgen jongens,

Alles goed? Al in de kerstsferen? Ik probeer mijn 3-serie in "kerstconditie" te krijgen en te houden en dat valt in december niet mee. Daarom wil ik het volgende weten:

In de stoffen bekleding zitten witte vlekken. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen en ervoor kan zorgen dat dit niet terugkomt?

08nrtui.jpg


Alvast fijne feestdagen gewenst!

Groeten, Jordan
 
Het lijkt naar mijn mening dat dit zoutvlekken zijn van zweten of iets dergelijks.
Met een extractor moet dit er wel uit gaan.

Dit kun je voorkomen door in de zomerdagen een handdoek op je stoel te doen, dan neemt dat het zweet op ipv je bekleding.
 
Ja daar lijkt het op idd. Moet zeggen dat ik nooit echt zweet in de auto maar wellicht dat de vorige eigenaar een zweterig mannetje is geweest. Een extractor dus? Kun je een voorbeeld geven? Welke is goed bijvoorbeeld? Tnx
 
Niet alle vocht is zweet en niet alle vlekken zout
Stofjes kunnen na een natte broek (regen) ook dit effect geven

Je zal het in ieder geval iets vochtig moeten maken
Direct of via een doek / handschoen met lauw water of een lichte verdunning APC
Zelf pak ik dan een DoDoJuice interieurmitt of een MF handschoen van de Zeeman

Tip van de handdoek zou ik ook toepassen.
 
  • Leuk
Reactions: Jordan
+1 Redcat

Gewoon de stoel (met APC) vochtige maken, laten inwerken, rustig schrobben met een doek/mitt/etc. en droogdeppen. :)

Bij kringen de boel egaal nat maken en drogen doet veelal al een hoop, maar een product erbij en wat aggiteren is wat beter.
 
Ik zou dit met een extractor doen. Bijvoorbeeld huren bij bouwmarkt. Dan noemt men het shamponeren. Kun je meteen je hele interieur doen.

Sterk verdunde APC erop sprayen.
Inwerken met een paardenharen borstel van Carclean.
Uitspoelen en extraheren met extractor met schoon water.
Als laatste een paar keer met de extractor zuigen zonder water te injecteren. Dan is het al bijna droog.
 
Jup, je kan ook gek doen en je hele interieur aanpakken. Extractors / tapijtreinigers kun je huren bij bouwmarkten en bedrijven zoals Boels en dergelijke.
 
Jongens, ff rustig, niet alles hoeft gelijk met de machine
Sommige mensen komen hier net op het forum en zijn met een simpele oplossing ook blij
Opschalen kan altijd nog

Een extractor is in feite niet meer dan een combinatie van een handsprayer en een stofzuiger die tegen vocht kan
De mijne staat voornamelijk in de kast
 
Ik had dit laatst ook bij een ibiza, ben het eens met @RedCat. Ik heb het toen gewoon ingesprayed met apc en ingeborsteld. Vervolgens paar keer herhaald en opgezuigd/opgezogen (how you say that :p ) met de stofzuiger en was voldoende ;)
 
Ik denk dat @RedCat bedoelt dat je de bekleding ook gewoon kunt droog maken met doeken zoals “wij” vroeger ook deden.

Een extractor zuigt t ook niet kurkdroog. Als je het niet zeiknat maakt, moet je het ook wel redelijk droog kunnen maken met doeken.

Ik pakte vroeger altijd oude witte handdoeken, dan zie je ook goed wat je doet. (Het vuil wat je afneemt)
 
Ik bedoel een nat / droog zuiger van de bouwmarkt (eigen merk) of Karcher
Die heeft een motor bovenin met een cassette als filter en een flinke opvang onderin

Stofzak gaat m niet worden, dat is duidelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen