• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik dit makkelijk en snel schoon?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik ben aan het proberen deze bumper schoon te krijgen.

IMG_8570.JPG


IMG_8571.JPG


Vooral het laatste stukje in de diepe stukjes zijn lastig schoon te krijgen.

IMG_8572.JPG


Ik ben eerst met megs APC begonnen.
Dat ging me niet snel genoeg, dus daarna remreiniger, dat deed al helemaal niks.
Toen maar overgestapt naar de wasbenzine, wat ook niet al te veel effect had.

Het beste was nog de APC, alleen dat krijgt zoals op de laatste foto te zien is ook niet het laatste beetje weg.
Dit kleine stukje duurder ook al erg lang, ik hoop dat er iets is wat snel en grondig schoon maakt, want anders wordt het dagen werk met dit tempo :auw

De bumper is van kunstof en is in kleur gespoten.
 
Dat is een goede, dat heb ik nog liggen van voordat ik APC had (weinig gebruikt dus).

Thanks!

Ik sta nog open voor meer tips :)
 
Heb je ook een borsteltje gebruikt om de APC in te werken ? APC op volle concentratie ?
 
Ik heb het er wel even op laten liggen om in te laten werken.

Ik moet ook wel zeggen dat er nu 1 op 10 in de fles APC zit, beetje extra APC helpt dat?
 
Probeer het maar eens 1:5 of zelfs puur als dat nog niet lukt. Goed inwerken met een stijver borsteltje (afwas/tanden borstel).
 
Ja Dasty opsprayen en 5 minuutjes laten intrekken en dan met een stevige dikke (schone !!) verfkwast borstelen.
Afspoelen met een sopje en klaar is Clara!
 
Je kunt het ook proberen met Poorboys World Professional Polish (of een andere paintcleaner, dat werkt waarschijnlijk ook wel).
Voor de hoekjes wordt het wat moeilijk, maar op de grote vlakken zou je eventueel de DAP met een (oude) zachte pad kunnen gebruiken.

Ik heb Professional Polish laatst ook gebruikt op een licht stuk plastic in het interieur, waar wat zwarte strepen op zaten en dat werkte uitstekend.
 
apc 1:4 icm nagelborsteltje
eventueel dasty of zelfs even een stukje met wat terpentine?
je hebt geen idee wat de vervuiling is dus je moet even testen welk product die troep laat oplossen
 
Wellicht dat remolie (ja, je leest het goed!) een optie is. De olie tast het plastic niet aan, maar de verflaag wel.. Deze truc wordt vaak gebruikt voor het ontlakken van kunststof behuizingen van treintjes. Oke, een bumper is wat groter en zal dik ingesmeerd moeten worden en een nachtje laten weken.

Succes!

Robert
 
Dasty werkt tot nu toe het beste, alleen ook dat krijgt het in de structuur van de bumper niet schoon.
Ik heb tot nu tot alleen nog met een doek gewerkt, niet met een borstel, misschien dat dat nog kan helpen.

Terpentine heb ik nog niet geprobeerd, maar voor mijn gevoel is dat niet veel anders dan wasbenzine, als het anders is hoor ik het wel ;)
 
met een doek kom je nooit in de groefjes, nagelborsteltje/afwasborstel erbij en ronddraaien boenen, krachtig maar niet te.
begin met een klein stukje.
 
Ik zou ook zeker bij dit soort reliëf een borstel gebruiken. En wellicht Engine Cleaner? Ik kan op de foto niet goed zien of je de kleurlaag wilt behouden of niet en in welke staat hij is.
 
Nagelborsteltje icm Dasty of APC werkt wel, alleen niet voldoende.

Het wordt er wel beter van, maar ik krijg het toch niet helemaal schoon :(
 
Wat je ook kan proberen (is erg krachtig)...los één of meerdere vaatwastabletten op in heet water en gebruik een nagelborsteltje om met dit produkt de poriën te reinigen...

Geloof me, ik heb al dingen in de vaatwasser schoon gekregen die ik nooit dacht om proper te krijgen. Die bumper is spijtig genoeg te groot:confused: Draag wel handschoenen :!