• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik dit vlieg residu weg?

Bento

Detailing addict
9 sep 2015
9
60
Net terug van vakantie. Maand weggeweest met de auto en zo'n 7000km gereden. Onderweg de auto af en toe afgespoten maar meer niet.

Vanmiddag thuis de auto gewassen maar ik krijg het residu wat achterblijft van alle dooie vliegen enz. niet weg. Twee keer Gyeon Bug remover geprobeerd maar er blijft vuil op zitten.

Kleien? Lijkt me ook een beetje overkill elke keer als er wat vliegen op de auto hebben gezeten?
 

Bijlagen

  • DF04666E-E3EE-4460-AFBD-F8E685B354E3.JPG
    DF04666E-E3EE-4460-AFBD-F8E685B354E3.JPG
    208,1 KB · Weergaven: 71
Een doek in warm water met een sopje, dan op de plekken leggen om te weken?

Kleien is geen drama, zolang je zoveel mogelijk al verwijderd middels weken en reiniger en voldoende glijmiddel.

Als dit ook niet voldoende uithaalt, zou ik een fijn polijstmiddel gebruiken, aangezien de lijkjes dan waarschijnlijk wel wat schade hebben veroorzaakt.
 
het punt is dat insecten ook een soort in de lak kunnen branden, zeker wanneer ze ingebakken worden door de zon. Idd vervelend maar ik haal ze zo snel mogelijk weg.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Hoe lang hebben die plekken er juist opgezeten @Bento?

Denk dat ze er toch wel enkele weken (misschien zelfs langer) moeten op zitten voor je echt etching krijgt. Natuurlijk is veel afhankelijk van het weer, temperatuur, zachtheid lak, etc.

Extreem voorbeeld waar ik altijd een beetje droevig van word:

1693416502222.png


Voor de liefhebbers:
 
Ik vergeet te melden dat de bumper, motorkap, A-stijl enz. allemaal gedaan zijn met XPEL PPF.

Ik denk dat het er een week of twee op heeft gezeten, hoewel met dit op vakantie niet echt was opgevallen. Toen ik eenmaal thuis was in NL na 2400km terug rijden zat de hele voorkant onder de vliegen uiteraard. Ik gok dat de meeste van deze vlekken dus door de terugrit zijn gekomen. De dag na thuiskomst heb ik de auto gelijk gewassen en kreeg ik dus niet alles weg.

Het was uiteraard wel super warm in Zuid Europa. Eerste 1250km op de terug rit temperaturen gezien van 45+ graden, plus de warmte van de motor zelf enz.

Heb verschillende filmpjes gezien over het verwijderen van dode vliegen, maar dan gaat het elke keer om een auto waar de vliegen nog op zitten. Die zijn er mij bij allang af. Alleen de "afdrukken" blijven achter op de lak....
 
Laatst bewerkt: