• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik weer een nieuwe autogeur terug in mijn auto?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

ik zou wel eens willen weten hoe ik weerde nieuwe auto geur in de auto krijg, ik heb gehoord van chemical guys met new car scent, maar zijn er ook alternatieven? Ik wil liever geen fruitige luchtjes erin zoals appel of cocosnoot.

Alvast bedankt!!
 
nieuwe autogeur hebben ze niet in een flesje. Geloof dat de specifieke geur komt van het uitdampen van diverse materialen in het interieur
 
Toen ik mijn auto 2,5 maand geleden kocht, had de auto ook een nieuwe geur erin. Maar is al wel 9,5 jaar oud.
 
Gaat niet.

De geur zit hem in de lijm. Ik zou zeggen; koop een nieuw dakhemel en je auto ruikt ook weer nieuw voor een tijdje.
Had zelf ergens gelezen dat de geur van een nieuwe auto niet gezond is, ivm wat hier boven ook al wordt gezegd bepaalde dampen.

Maar waarom zou je je eigen auto weer als nieuw willen laten ruiken?
 
Het is een volvo met leren bekleding, en dat is dan zo lekker als je erin stapt. En hoe kan dan zijn dat de dealer het wel lukt?
 
Als je ledergeur wilt:

Klik

Of de Gliptone conditioner:

Klik

Nieuwe geur in auto's worden veroorzaakt door de weekmakers in het kunstof is mij verteld. Ik vind een nieuwe auto niet echt lekker ruiken!
 
Erg bedankt voor alle reacties, en als jullie nog ideeen hebben alles is welkom.

Ik denk eigenlijk dat geurhangertjes niks voor mij zijn, te erg aanwezig en ze stinken ook meestal. Verder vind ik een geurtje met leer meer voor een jaguar i.p.v. een [ moderne ] volvo.

bedankt!!
 
Geurtjes in auto's :-&

In een nieuwe auto ruik je inderdaad het uitdampen van de kunststoffen, lijmen e.d. Wat je ruikt zijn dus oplosmiddelen e.d.
Buiten het feit dat mensen willen dat het interieur naar een "nieuwe auto" ruikt heb ik die geurtjes in de auto nooit begrepen :no Kersen, Aardbei, Dennenboom, Pina Colada ??? Allemaal erg chemisch lijkt helemaal niet op de echte geur van bijv. aardbeien e.d.
 
Ik doe zelf alleen het leder reinigen met een lederreiniger, en conditioner.

Hier krijg je een hele neutrale ledergeur van, en dan ruikt de auto al een beetje "als nieuw"

Extreme geurhangers of spray dingen komen er bij mij niet in.

Dashboard en andere kuntstof delen reinig ik met een neutraal ruikende en goede reiniger.
 
bs zei:
Ik denk eigenlijk dat geurhangertjes niks voor mij zijn, te erg aanwezig en ze stinken ook meestal. Verder vind ik een geurtje met leer meer voor een jaguar i.p.v. een [ moderne ] volvo.

Je gaf zelf aan dat je dat lederen interieur zo lekker vond ruiken. :weetniet

En de Gliptone producten die ruiken zoals het hoort, dus niet overdreven! :no

Verder zoals er gezegd wordt, er zijn wel geuren die je kunt spuiten, maar ze lijken eigenlijk niet op de échte geur die in een nieuwe auto hangt.
 
stimpy68 zei:
Buiten het feit dat mensen willen dat het interieur naar een "nieuwe auto" ruikt heb ik die geurtjes in de auto nooit begrepen :no Kersen, Aardbei, Dennenboom, Pina Colada ??? Allemaal erg chemisch lijkt helemaal niet op de echte geur van bijv. aardbeien e.d.

Dat valt reuze mee, ik weet niet welke geuren jij in de praktijk hebt gebruikt, maar eenmaal verstoven, geuren de juiste producten juist erg goed! Je moet je alleen verre houden van goedkope geurproducten. :confused:
 
Ik heb wel 2 verschillende leerproducten van meguiars.
- leather cleaner en conditioner.

helpt wel een beetje, maar net niet genoeg voor de nieuwe auto geur.
Wat zijn trouwens jullie ervaring met chemical guys, die new car scent?
 
Tim zei:
Dat valt reuze mee, ik weet niet welke geuren jij in de praktijk hebt gebruikt, maar eenmaal verstoven, geuren de juiste producten juist erg goed! Je moet je alleen verre houden van goedkope geurproducten. :confused:

Ik gebruik helemaal geen geuren in mijn auto, gewoon omdat ik er niet van hou ;) Ik vind de geur van Natural Look van Poorboys al te (vooral te zoet en te aanwezig). Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.
 
Zuidwest10 +1, wel maar een beetje van gebruiken, anders ruikt ie naar een New Chinese Car..
 
Om het verhaal compleet te maken.

De geur die je ruikt is MDI, is inderdaad een oplosmiddel, wordt gebruikt als weekmaker voor alle kunststof onderdelene die in de autobranch gebruikt worden. Als je kijkt naar milieu rapportering is het afvoeren cq afbreken van MDI een groter issue dan het filteren van de verfdampen van de lakkerij.

Er is een wettelijke norm die zegt dat deze MDI Onmiddellijk Levensbedreigend is bij 7,2ppm,
dit wil zeggen 7 deeltjes MDI op 1.000.000 deeltjes lucht.
Het is onmogelijk dit in "Aerosol" versie op de markt te krijgen, maw, helaas niet te krijgen.

Dit weet ik overigens omdat ik de apparaten om MDI te meten verkoop in oa de autobranch, hier wordt gekeken welke waarde er heerst in een auto cq afdeling, want er werken ook mensen 8h per dag.:weetniet

Geniet je ervan?}:)w