• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg je het best lichte krasjes uit een Fiat lak?

Free

Detailing addict
4 feb 2010
95
52
47
Hallo

Met welk produkt kan ik best de swirls en lichte krasjes in de lak van mijn tweedehands fiat croma wegwerken(handmatig)? Ik had zelf gedacht aan UC van Meguiar's (Na het kleien natuurlijk:-b ). Of kan ik beter voor een ander merk kiezen?

Bedankt.

Groeten,
Frederik

Da's niet makkelijk te zeggen. Iedere lak is weer anders.
Ultimate Compound is al een aardig zwaar goedje. Meguiar's is zeker niet slecht, maar zeker niet het enige.
Hier op het forum zijn de SSR reeks van Poorboy's World en de Monello Raffini producten erg populair, maar ik
weet ff niet hoe die zijn als je ze met het handje verwerkt.

Testen en je weet het. Ik heb geen ervaring met UC, maar wel met o.a. Poorboys SSR. Begin te testen met een milde polijstgraad (SSR 1) en ga steeds een stapje hoger in graad net zolang je het gewenste resultaat bereikt hebt. Wordt het uiteindelijk een grove combi van (hand)pad en polijstmiddel, dan is de kans groot dat het resultaat beter wordt als je eindigt met een milde polijstgraad.

Na nog wat gelezen te hebben over lakcorrectie, denk ik voor het volgende te gaan. Eerst Monello mezzo op LC witte pad gevolgd door Monello Finale op LC rode pad.

Kan ik hierna gewoon NXT wax gebruiken?

Bedankt.

Groeten,
Frederik

Ik zou kiezen voor de volgende producten in onderstaande volgorde:
1: wassen
2: kleien (elke klei kan, maar begin met een milde)
3: Polijsten: Poorboys SSR2 en daarna SSR1 (Tip van Tinus: koop de nieuwe samplekit) KLIK Dit verwerk je met een polijsthandpad; kies de oranje lightcut, en de witte polishing (SSR2 eerst met de oranje, daarna SSR1 met de witte) KLIK KLIK
4: Glaze: Poorboys Whitediamond als je een lichte lakkleur hebt, of Blackhole als je een donkere lakkleur hebt KLIK KLIK
5: wax: Collinite doublecoat 476s KLIK

Hey Tinus, thanks voor de info man :-)^

Ik was zelf ook al aan het kijken naar die SSR sample kit. Ik ga wel nog effe wachten met het bestellen van die Black hole en die Collinite. Mijn Nxt wax is nog zo goed als vol.

Groeten,
Frederik