• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang moet een sealant drogen , voordat deze nat mag worden?

RvB

Detailing rookie
1 nov 2010
5
0
Goedemorgen,

Ik wil graag mijn auto wassen daarna:
Polishen met PB
Black Hole aanbrengen
en dan de EX-P van Poorboys aanbrengen.
Maar het regent de laatste tijd wel iedere dag.
Ik kan niet binnen werken.
Nu is mijn vraag: Hoe lang moet een Sealant drogen of intrekken NA het uitpoetsen, voordat deze nat mag worden?

Groeten RvB

Een droge ondergrond is voor een sealant wel noodzakelijk. Dat zie je ook aan de reactie bij het opbrengen.
Hechten doet een sealant op de ondergrond, tot in de kleinste kiertjes en gaatjes. Dat is wat anders dan sommige waxen die ook op een vochtige of vettige (glaze) ondergrond een laagje kunnen leggen.
De droogtijd en vochtgevoeligheid verschillen per product. Dat is echt een kwestie van proberen.
En een partytent kan daarbij zeker behulpzaam zijn. Wel goed vastzetten tegen de wind.

Hans

Van Wolfgang raden ze aan minimaal 12 uur, van PB weet ik het niet
Maar hoe langer hoe beter, maar dat geldt voor elke sealant, wax enz eigenlijk :-)^