• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang wachten tussen 2 lagen wheelwax??

spjmvanmelis

Detailing rookie
3 apr 2011
3
0
Als beginnend detailer heb ik het forum afgezocht naar het antwoord op de vraag of en hoe lang je moet wachten tussen 2 lagen wheelwax. Ik heb het (nog) niet gevonden vandaar een nieuw topic.

Ik wil graag twee lagen wheelwax aanbrengen op m'n velgen maar hoe lang moet je wachten voordat je de tweede laag er op aanbrengt?
Heeft het zin om daarna nog een laagje collinite 915 aan te brengen? Ik wou dit doen om de duurzaamheid en glans te vergroten.

Wat zijn jullie meningen?

Ik heb het direct achter elkaar aangebracht; geen idee of dit perse moest wachten.
Boeide me ook niet, want deed er toch Collinite 845 achteraan (na de 2e laag Wheelwax) en dat 'vreet' altijd iets weg.

Had ook geen zin om te wachten :-d

Ik dacht ergens iets gelezen te hebben dat sommige waxen een tijd nodig hebben om "uit te harden" zeg maar. Kan er alleen nergens meer iets over vinden.

Wat is bij jou de reden om nog een laatste laag collinite 845 erop aan te brengen?

Volgende heb ik teruggevonden ivm. de wheelsealant op het poorboys forum :

What are the minimum cure times I should allow between layers?

Layers can be put on with about a half hour cure time, but longer is better

Na minimum een half uurtje wachten dus...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het eerder andersom doen, eersst 2laagjes 915 omdat deze toch wel echt beschermd en in mijn ogen het meeste oplosmiddel bevat, daarna de wheelwax na een nachtje uitharden!

Acc_Focus zei:
Ik zou het eerder andersom doen, eersst 2laagjes 915 omdat deze toch wel echt beschermd en in mijn ogen het meeste oplosmiddel bevat, daarna de wheelwax na een nachtje uitharden!

volgens mij bevat de 915 geen cleaners :

even opgezocht :

Collinite Marque d'Elegance
CO-915
Pure wax van de hand van Mike Taylor. Deze wax met het hoogste ruwe Carnauba gehalte is de vertroeteling van uw bolide. Marque d'elegance bevat geen cleaners of abbresives en is een in beperkte oplage geproduceerde wax voor de automobile.

Blik bevat 340 gram

Oké, bedankt voor de reacties! Ik ga weer aan de slag deze week en kan dan gelukkig mijn zomervelgen monteren zaterdag!!