• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Mothers Back to Black Tire Renew te gebruiken?

Opel_Bjorn

Detailing trainee
11 nov 2014
5
22
38
Ik heb dit product aangekocht om mijn banden na het poetsen toch een deftige uitstraling te geven. Echter is niets minder waar en zien mijn banden na het gebruik van dit product er verschrikkelijk uit! Mijn banden slagen volledig bruin met witte strepen uit. Van te voren heb ik mijn wagen en velgen grondig gereinigd. Nadat ik gans mijn wagen gezeemd heb dan behandel ik als laatste steeds men banden. Ik volg de instructie's op de spuitbus maar ik krijg er maar geen deftig resultaat mee. Ik spuit de band in en laat het product even inwerken, overtollige spray verwijder ik met een microvezeldoek. Maar als ik het product er opspuit verkleuren mijn dus meteen. Dit is ook niet meer te verwijderen..... Mooi zicht nadat je hebt staan zwoegen om je wagen weer in orde te krijgen. Doe ik iets verkeerd of heb ik een spuitbus met een fout in ofzo want waar de spuitnevel de grond raakt, hangt ook een wit/bruine veeg?? Ik heb het ook op mijn cabrio geprobeerd en ook hier werd de band meteen bruin....

2lvfk0y.jpg


o5cg48.jpg


xx1xg.jpg
 
Eerder al een ander product op die banden gebruikt ?
Dat kan het zijn, maar ook de nieuwigheid van de band
Het bruin is een gewoon bestanddeel van rubber
Een keer vooraf met groene zeep (in Belgie noemen ze dat bruine zeep)
Dan is het bruin in de bovenlaag wat minder
Tussendoor wel droog laten worden
 
Whaahaa ik moest wel even lachen, maar om nu direct een product waardeloos te noemen in een Topictitel zonder dat er eerst een goede onderbouwing is geschreven, vind ik al erg knap :joy: want zo te zien doet dit product prima zijn werk, het haalt de vervuiling uit de band. Dat is de bruine smurrie die uit de band komt. Dit herhalen tot de band schoon is, en vervolgens de banden weer voeden met een bandendressing of coating.

Pas dán heb je mooie schone en nette banden. Niet door even met genoemd product de band in te borstelen en vervolgens op te laten drogen,....

Edit, je review in de shop over dat het product niet werkt staat óók nog eens bij het verkeerde artikel,....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb vorige keren het product al ingeborsteld en al en steeds verkleuren de banden. De banden liggen er al 30.000km onder dus van het nieuw zijn zal het niet meer zijn. Andere bandenreinigers hebben steeds al hun werk gedaan, maar deze doet gewoon niet wat hij moet doen. Het lijkt me echt niet de bedoeling dat dit gebeurd. Er staat op de fles "Just spray on and wipe off". Ook volg ik volledig de instructie's op de fles... maar dat helpt niet. Zelfs met de hoge druk krijg je die bruine schijn er niet meer af. Dit zal er dus weer moeten afslijten.

2r7o9kp.jpg
 
Mijn prangende vraag : Welke andere bandenreinigers????

Dit product maakt je band niet mooi maar schoon.
Vergelijk het met mijn eerste meisje, bij het stappen is ze erg mooi en aantrekkelijk. Nadat ze onder de douche is geweest is ze wel schoon maar niet mooi. Hierna heeft ze make-up nodig om weer mooi te worden.

In dit geval is het dus wat Kees-sw zegt doen, opspuiten, 15 seconden wachten, inborstelen en afspoelen. Dit net zo vaak doen tot er volledig wit schuim overblijft na het inspuiten. Dan is het de band drogen en dressen met een mooie banden dressing.

P.S. Wielen reinigen is slimmer om dat te doen voordat je de hele auto strak hebt. Kleine tip, begin met de meest vieze delen (wielen) en daarna de auto wassen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Gek. Ik heb het product nooit gebruikt, maar volgens mij heb je inderdaad keurig de handleiding gevolgd.

In deze video gebruiken ze precies hetzelfde product, op precies dezelfde wijze en is er een mooi resultaat.

Ik denk ook dat @Kees-sw en @Jeroen een ander product in gedachten hebben, want insprayen, borstelen, afspoelen en herhalen is volgens mij niet wat de bedoeling is. Misschien even een belletje naar Carclean? Of via de whatsapp, zodat je foto's mee kan sturen.

Overigens zie ik dat het velgbed nog erg vies is, terwijl de buitenkant van de velg schoon is. Misschien is het tijd voor een velgenborstel?
 
@Jansen Dit product is gemaakt om met een doek af te nemen vanwege de Amerikaanse staten met water tekort maar je kunt het ook gebruiken zoals de Tuf Shine Tire Cleaner.

Het product 'duwt' het vuil naar buiten wat je vervolgens afneemt met een doek of wegspoelt met water
 
Mag ik jullie verwijzen naar mijn detail-job van de Kever Cabriolet?
https://forum.carclean.com/threads/vw-kever-cabriolet.17341/
Scroll even naar beneden tot waar ik de banden behandel: zie foto "bruine" band met Monello sprayfles.

Reden dat ik het met een borstel doe is simpel: je moet de werkwijze net zo vaak herhalen totdat het product niet meer bruin wordt, maar echt wit schuimt. Had ik deze behandeling op de banden van de Kever zoals beschreven op de fles (dus afnemen met doek) zou ik snel een wasmand vol hebben met vieze doeken (of een mega-bestelling bij CC hebben moeten doen voor nog meer schone doeken).
Een vuile borstel is gemakkelijk en snel af te spoelen met de tuinslang, of even schoonspoelen in een emmer!

Back-to-Black Tire Renew van Mothers vind ik persoonlijk een prima reiniger voor banden.
 
Een vuile borstel is gemakkelijk en snel af te spoelen met de tuinslang, of even schoonspoelen in een emmer!
Tip van Flip - Altijd afspoelen met de tuinslang. Dingen als siliconen en dergelijke verzamel je in de spoelemmer en smeer je net zo goed weer op de band. :p

Back-to-Black Tire Renew van Mothers vind ik persoonlijk een prima reiniger voor banden.
Ik ken zelf alleen de Tuf Shine en heeft dezelfde verwerking. Maar dit staat dan ook zo aangegeven op de fles en bij de Mothers niet, begrijp ik ui de eerdere berichten?


Greeetz
 
Mee eens Q wat die Flip betreft. Zelf spoel ik 'm ook met de tuinslang maar er zijn leden hier op het forum die thuis geen tuinslang kunnen (mogen) gebruiken. Hun wagen wassen in een wasbox, naar huis rijden en daar verder detailen.

Ergens in mijn achterhoofd hangt een vergelijkings-topic van Tuff Shine en Back-to-Black; ik dacht van @350Z ??