• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

* Ik zou beginnen met een ander product voor je voorwas. De Ultimate Snow Foam ken ik niet uit eigen ervaring, maar de beschrijving en reviews vertellen mij dat het niet erg bijzonder reinigt.

''Meguiars Ultimate Snow Foam is speciaal ontwikkeld voor gecoate, gewaxte of gesealde oppervlakken.'' Deze zin zegt mij dat het dus prima kan werken, maar er wel goede bescherming aanwezig is die de aanhechting van vervuiling tegengaat c.q. verminderd. Tja, dan hoeft het dus ook niet zo goed te reinigen. ;)

Aanvullend, maar dat is mijn persoonlijke mening, zou ik kiezen voor een normale shampoo zodat je maximale werking hebt van de werking van de shampoo; Lubricatie en als verre tweede de reiniging.

Een betere voorwas + goede lubricatie bij de handwas, dat verlaagt het risico op defecten aanzienlijk.

Zelf kies ik veelal voor Bilt-Hamber  -  TouchLess. Een goede voorwas kan enorm schelen in hoeveel vervuiling er op de auto achterblijft na afspuiten met de HD, dus ook in het risico op waskrassen.

Als shampoo kijk ik niet zo nauw, zolang het maar lekker glibberig is. Ik foam namelijk een tweede keer en doe dan hier overheen een handwas met shampoo.

* Aah ok, dus puur als test om te kijken of dit waskrassen kon voorkomen.

* Ah, Meguiars en de vele namen en producten. Volgens mij is de Quick Detailer inderdaad zonder toevoeging van wax o.i.d.

Echter vraag ik mij wel af waarom je afneemt met een pad en dan ook nog met een detailspray erbij. Als je dun aanbrengt, zoals het hoort, en na een goede swipetest gaat afnemen met een MF-doek, moet dit letterlijk geen moeite kosten.

Een mogelijkheid is dat je te dik smeer en/of te laat afneemt. Dan bestaat de kans, zeker als je met een pad afneemt, dat er gestolde/opgedroogde wax ophoopt en dit gaat krassen. (Maar, dan zou je ook in rechte banen moeten afnemen om rechte krassen te maken)