• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe plastic kinderauto weer mooi krijgen

boup

Detailing addict
21 dec 2018
75
65
Hallo,
Ik heb gisteren een kinderauto gekocht voor mijn kleinkinderen.
Nu ben die gaan halen en ik dacht ja emmer water beetje autoshampoo,en klaar is kees.
Maar helaas krijg het niet proper.
Zit vol vlekken en voelt plakkerig aan.
Hoe kan ik dat goed krijgen,want zo geef ik da niet aan mijn kleinkinderen.
Ik had waarschijnlijk beter ne nieuwe gekocht.
Of is het nog te redden?
Radeloze opa

mvg
 

Bijlagen

  • auto 4.jpg
    auto 4.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 213
  • auto 3.jpg
    auto 3.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 197
  • auto 2.jpg
    auto 2.jpg
    110,9 KB · Weergaven: 189
  • auto 1.jpg
    auto 1.jpg
    109 KB · Weergaven: 209
Hallo Krikke

Ben nogal een leek wat is apc+d?
Eventueel een link naar het juiste product
Melaminesponsje is dat een schuursponske voor de afwas?
 
Warm sopje met afwasmiddel als eerste, die dingen staan vaak teveel buiten in weer en wind
Niet te snel gaan boenen / schuren, rustig de warmte en het ontvetten zijn werk laten doen
Eerder met een oude badstof handdoek dan wat anders, al is melamine zachter dan een schoonmaaksponsje
 
Op afstand lastig te beoordelen wat er aan de hand is. Als ik de foto's zie, krijg ik het idee dat er een kunststof toplaag op zit, die door de leeftijd (veroudering) plakkerig is geworden, ook de foto's met matte en glanzende delen lijkt daar op te wijzen. Begin eerst met reinigen zoals hier in bovenstaande posts al is uitgelegd. Werkt goed reinigen niet, zou je kunnen overwegen om de auto met een spuitbus te spuiten. Dan moet je wel vooraf er eerst een speciale kunststof primer opzetten, anders rolt de lak er na verloop van tijd weer af.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ja dat is ook mijn gedacht dat het een probleem is met de toplaag.Als ik dat ook nog moet beginnen doen spuiten dan gaat het al een duur grapje worden.De man van wie ik het heb gekocht heeft hem komen halen en gaat zelf proberen en anders gaat hij mijn centen terug geven.En dan koop ik ne nieuwe
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Opknappen moet kunnen hoor, maar met een nieuwe heb je gelijk alles nieuw
Daar kan je dan mooi bij de start een bescherming op doen.
 
Dat is niks waard, zou ik niet doen.
Ik lees ook veel dat men verweerde/ verkleurde bumpers etc weer goed krijgt ,
met verwarmen, allemaal tijdelijke lapmiddeltjes, i m o.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Ik heb vandaag ne nieuwe besteld (audi R8 met 2 zitplaatsen) en deze week krijg ik mijn centen back :)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Morgen gaat de nieuwe geleverd worden,welk product zou ik er best opzetten om de kinderauto in goede staat te houden voor de toekomst