• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe reinig ik spiegels en ramen onderweg zonder afspoelmogelijkheid?

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
33
Goedenavond poetsers,

Na een drukke periode toch weer tijd gevonden om hier een bezoekje te brengen. En direct een vraagje:

Als vrachtwagenchauffeur heb ik regelmatig last van smerige spiegels (6 stuks), smerige ruiten en de verlichting vangt ook aardig wat rotzooi op.
In mijn tas heb ik altijd een flesje Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner en een Dodo Juice Mint Merkin doek, wanneer ik dan even moet wachten zorg ik graag dat mijn zicht en verlichting schoon is. (Ziet er ook meteen een stuk netter uit.)
Mijn probleem is eigenlijk, omdat ik niks kan afspuiten onderweg, dat mijn doek na 4 spiegels al vies is en de rest dus niet helemaal goed schoon wordt.
Heeft iemand hier tips voor?

Moet ik meer doeken meenemen?
Een spuitfles met water om eerst het gros weg te spoelen?
Alles moet wel in één tas passen, naast al mijn dagelijkse werk benodigdheden en etenswaar :-D

Als vrachtwagenchauffeur heb je toch altijd een jerrycan water aan boord?

Als je daar nou een spuitfles met water van vult en deze even op de spiegel spuit om het grootse gedeelte schoon te maken en vervolgens nabehandelen met een doek.

Of is dit niks?

Goed zicht is inderdaad erg belangrijk, zelf maak ik de spiegels schoon met alleen een stuk keukenrol (dat werkt zeker in deze tijd echt het beste..... Hoe natter ze zijn hoe lastiger ze netjes schoon worden is mijn ervaring)

En de ramen redden het bij mij meestal wel tot de volgende wasbeurt. (1x in de 2 weken)

Keukenpapier en een glasreiniger doen het voor mij (koplampen, spiegels, af en toe de ramen (innevelen met glasreiniger, en dan met een trekkertje de grootste troep er vanaf, proper wrijven met keukenpapier).

Oke bedankt voor de tips allemaal.

@SanderBakker,

ik heb geen vaste auto, rij dagelijks op weer een andere.
Bij een vaste auto had ik ook spullen in de auto kunnen laten liggen.

Spuitfles met ruitensproeiervloeistof en water keukenrol en dan afspuiten met je luchtspuit, werkt super.

Ik doe het altijd met een trekker, speciaal op maat geknipt voor m'n Daf spiegels. Elke dag even wat glasreiniger erop en met de trekker eroverheen, klaar!

dan rij jij vast nog met een oudere XF95 Bros of heb ik dat mis?
die hadden daar idd mooie rechthoekige spiegels voor