• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe reinigen jullie machinepads?

CJB

Detailing addict
19 jan 2014
30
65
Ja dat is de vraag dus.
Hoe kan ik (machine) pads schoon goed schoon krijgen.
Ik heb geen padreiniger.

Tot nu toe probeerde ik ze zo goed mogelijk uit te spoelen en vervolgens uit/droog te draaien op de machine.
Maar heb toch nog het idee dat er wax/polish in blijft zitten.
 
Schoonmaken onder de warme kraan. Met een beetje Dreft erop, inmasseren even laten rusten/intrekken en dan afspoelen onder de kraan.
Herhalen met Dreft tot die echt schoon is. Dat is mijn manier en die werkt goed
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik gebruik thuis ook een padwasher, gewoon met water erin, werkt super, maar is een vrij dure oplossing als je er geen tweedehands kan vinden.

Anders zorg ik dat ik een laag van ongeveer 5 cm sop heb klaarstaan in de wasbak in de keuken. Met polijsten twee of drie pads per keer tegelijk schoonmaken, even met de vuile kant naar beneden laten weken, dan schraap ik met mijn vingertoppen het meeste oppervlakkige polijstmiddel eraf om vervolgens de pad met de velcro kant tegen de rand van de wasbak (half in het water) vanuit het midden naar de buitenkant uit te masseren.

Daarna droogdraaien in een emmer op de dap.

Ik wax niet machinaal, maar gebruik dunne foampads of microvezel pads met de hand voor het waxen, maar komt op hetzelfde neer, overload aan afwasmiddel icm warm water om de wax op te lossen. Persoonlijk mijn minst favoriete klusje.. Blijkt dat wax dus gemaakt is om niet met wat water uitgewassen te worden.. ;)


Uiteindelijk blijft er toch altijd wel wat vuil zitten bij tussentijds schoonmaken, pas aan het eind van de dag maak ik de pads echt grondig schoon, maar daar gaat gewoon wat meer tijd in zitten.
 
Thanks.

Een padwasher doe ik niet. Sorry echt veel te duur voor het beetje detailen wat ik doe
 
Heb gisteren 2 paarse scholl pads tijdens drogen op de dap op stand 2 vernaggeld. Pad liet los van velcro. Heb ze met koud water en dreft schoongemaakt en toen uitgeknepen en daarna droog gedraaid op dap. Pads zijn niet veel gebruikt. In totaal 2 x auto mee gedaan. Is dat normaal of moet je erg voorzichtig zijn met schoonmaken ofzo?
 
Dat doe ik wel zo met de monello pads als ik m'n pad washer niet bij me heb.

Van het midden naar buiten met mn duim het polijst residu eruit masseren en dan droogdraaien. Eerst op stand 1 tot het meeste water eruit is, anders is de pad te zwaar en trekt de machine 'm waarschijnlijk uit elkaar, dan standje 3 en nog even op 5.

Geen ervaring met de scholl pads, maar die zullen toch niet zo heel veel anders zijn neem ik aan. Niet al te lang doorgewerkt of te heet geworden tijdens het polijsten wat de velcro al aangetast kan hebben? Of in de wasmachine geweest na de vorige auto?
 
Ik leg ze te drogen op de radiator dus in de lucht. Hoe hard stond je dap? Ik zou zelf nooit harder dan stand 2 durven gaan voor behoud van de pads.
 
Dat doe ik wel zo met de monello pads als ik m'n pad washer niet bij me heb.

Van het midden naar buiten met mn duim het polijst residu eruit masseren en dan droogdraaien. Eerst op stand 1 tot het meeste water eruit is, anders is de pad te zwaar en trekt de machine 'm waarschijnlijk uit elkaar, dan standje 3 en nog even op 5.

Geen ervaring met de scholl pads, maar die zullen toch niet zo heel veel anders zijn neem ik aan. Niet al te lang doorgewerkt of te heet geworden tijdens het polijsten wat de velcro al aangetast kan hebben? Of in de wasmachine geweest na de vorige auto?
Heb niets gemerkt van heet worden. Bij wisselen pads of aanbrengen polijst waren pads gewoon normale buitentemperatuur. Heb deze ook niet in wasmachine gedaan. Heb ze wel lichtjes uitgewrongen. Zou dat al te veel zijn?
 
Ik leg ze te drogen op de radiator dus in de lucht. Hoe hard stond je dap? Ik zou zelf nooit harder dan stand 2 durven gaan voor behoud van de pads.
Was standje 2. Wellicht dan toch eerst ff standje 1. Ben gewoon beetje verbaasd dat ook dit zo precies komt. Lijkt wel of in detailling alles precies komt
 
Ik lees vaker zulke dingen over de paarse pads! Ik heb er zelf geen problemen mee... Ik heb altijd een extra emmer staan als in ga polijsten. Was daarin mijn pads met de hand... Ben dan niet voorzichtig ofzo.. Daarna draai ik ze droog gewoon op vol vermogen!
 
Heb niets gemerkt van heet worden. Bij wisselen pads of aanbrengen polijst waren pads gewoon normale buitentemperatuur. Heb deze ook niet in wasmachine gedaan. Heb ze wel lichtjes uitgewrongen. Zou dat al te veel zijn?

Pads inderdaad het beste niet vouwen tijdens het reinigen. Daar kan de velcro van los laten.

Wat betreft de warmte. Een DA duwt de warmte in zijn backing plate. Een pad die aan de oppervlakte koel voelt kan op de BP behoorlijk warm zijn. Trek maar eens een pad eraf na een hit en voel eens hoe warm deze is tussen velcro en BP.
 
Ook last van. Vaak schoongemaakt tijdens polijsten en nog laat het los. Nog geen auto oud.
20160811_210133.jpg
 
Ik heb van Scholl alleen de Navy Spiderpad in bezit. Na een halve motorkap (2x spoelen) liet de buitenste rand velcro los. Rondom dus. En deze pad heeft zelfs een koelgat en een enigszins open structuur.

Ik gebruik deze pad niet meer, vond het tamelijk zonde na hem amper gebruikt te hebben.


@ArnoldG - Ik ken de Scholl pads verder niet, maar het ziet eruit of je flink wat druk zet op je machine waardoor de pad al is ingedeukt op het zwarte/velcro? (En dus flink wat warmte creëert)

Of zijn deze pads al iets gerecessed? :p



Greetz