• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe tectyl hardwax wegkrijgen

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
103
65
Ik heb op mijn Golf MK2 op de koffer en in de motorruimte tectyl hardwax. Bij warm weer zoals de voorbije weken liep dat van mijn kofferklep af en besmeurde zo mijn andere koetswerkpanelen en bumpers. Ook als je de kofferklep vastpakte had je die smurrie op uw handen zitten.

Allemaal niet fijn natuurlijk dus heb ik heb het vandaag verwijdert van mijn kofferdeksel met behulp van een stoomreiniger en een emmer Dreft en washandschoen. Ging vrij goed, maar bij die kleine kofferklep heb ik wel 2 doeken mogen gebruiken en de washandschoen was ook al volledig vuil.

Mijn vraag nu is of iemand een efficiëntere manier weet om dit weg te werken? Want ook mijn hele motorruimte hangt vol met dat spul.

En ik heb nog een vraag: volgens een site is tectyl hardwax op mijn Golf gebruikt als roestbeschermer. Zouden jullie het dan weghalen of het laten zitten?

Foto van de tectyl hardwax nadat ik er even met de stoomreiniger ben oven geweest:

WP_000175.webp

Bedankt voor de tip maar ik ga het zo laten. Op het Golf MK2 forum hebben ze mij aangeraden om het te laten zitten omdat het wel degelijk heel roestbeschermend is.

Dan heb ik persoonlijk liever een vuilere maar beschermde motorruimte, dan een propere maar onbeschermde motorruimte :)

Maar bedankt voor de moeite!

Op mijn ex-ibiza cupra (1) kwam bij warm weer jaaarenlang nog een soort witte wax uit de gaatjes van de kofferklep, zo langs mijn bumper gelopen soms!
Is een zeer goede roestbeschermer die je zoveel mogelijk moet laten zitten.
Gewoon het teveel netjes weghalen bij schoonmaken van je auto.

Dat is denk ik was wat jij bedoeld. Is erg smerig spul en word idd met warm weer weer vloeibaar.

Maar over deze tectyl zat origineel een laklaag heen denk ik? Zet die gewoon opnieuw op en waarsch heb je dan ook geen last meer van uitlopende tectyl.

Hetzelfde probleem had ik dus ook Denders, het liep hier ook door de gaatjes van de kofferklep. Ondertussen heb ik dat wel opgelost door zwarte ductape op die gaatjes te plakken :-b

En daar zit in de motorruimte idd een laklaag over, maar daar liep het niet uit. Daarmee dat ik het ook zo zal laten :)