• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe wassen jullie de MF doeken?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hoe wassen jullie de MF doeken?

Sommige kennen het wel, je koopt een nieuwe MF doek die SUPERzacht is..
Na een paar keer gebruiken en een paar wasbeurten later is hij meer ruw geworden..

Is hier iets aan te doen?? Ze worden zonder wasverzachter gewassen..
 
Wanneer ik vind dat de doeken ruw aanvoelen gebruik ik Cobra Micro-restorer, https://www.Carclean.com/product/Cobra/Micro-Restore_Concentrate_3780ml_MR-128_100826
 
Als ze ruw worden gaat er mf restorer mee de wasmachine in, anders gewoon wasmiddel (zonder wasverzachter) en soms een scheutje schoonmaakazijn
 
dat poeder bedoel je?? :weetniet

dat is toch een no-go area?? poeder kan in je vezels blijven hangen met krassen als gevolg :!
 
Ik was ze met vloeibaar wasmiddel, en om de 2 keer wassen met MF-restorer van Cobra.
Ideaal spul want het maakt de doeken goed schoon en heerlijk zacht.
 
Ik doe ze gewoon in de wasmachine, met ofwel vloeibaar ofwel poederwasmiddel. De doeken zijn nog hardstikke zacht en ik heb totaal geen last van korrels oid in de doeken. Onlangs had ik een mooi vergelijk: een regelmatig gebruiek en gewassen groene Deluxze Mage Towel en een brandnieuwe: ik zie nog steeds niet wat de oude en wat de nieuwe is. En zo hoort het! :cool:

Uiteraard was ik altijd zonder wasverzachter, niet warmer dan 40 graden en er gaat niets in de droger.
 
DKBM zei:
Ik doe ze gewoon in de wasmachine, met ofwel vloeibaar ofwel poederwasmiddel. De doeken zijn nog hardstikke zacht en ik heb totaal geen last van korrels oid in de doeken. Onlangs had ik een mooi vergelijk: een regelmatig gebruiek en gewassen groene Deluxze Mage Towel en een brandnieuwe: ik zie nog steeds niet wat de oude en wat de nieuwe is. En zo hoort het! :cool:

Uiteraard was ik altijd zonder wasverzachter, niet warmer dan 40 graden en er gaat niets in de droger.

Oh ik gooi de microvezel doeken wel in de droger. Dus dat mag dus niet blijkbaar weer iets geleerd. :cool:
 
Ik doe het hele spel ook in de droger.. Buiten dat ze wat statisch zijn als ze er uit komen ,niets aan de hand..
 
ik doe ze ook in de droger, op 30 min. zijn ze nog niet door en door droog, laat ze de rest aan de lucht drogen, bevalt me tot heden goed :)^
 
Na wassen in de wasmachine (kort programma op 30 graden) laat ik ze gewoon aan de lucht drogen. Na centrifugeren is er al een hele hoop water uit (mijn Meg's washmitt is dan al bijna droog).
Als de doeken net uit de wasmachine komen 'wapper' ik ze nog even met het handje uit. Een eenvoudige, maar doeltreffende tip die ik op dit forum heb opgedaan. Het zorgt ervoor dat de vezels niet meer zo plat liggen.
 
Heeft iemand al eens geprobeerd om vanish bij het weken te gebruiken?

Kan dit of is het agressief?
 
Ik doe ze altijd meteen na gebruik in de wasmachine op een kort wasprogramma 40 graden zonder wasmiddel en zonder wasverzachter en dan hang ik ze buiten op om te drogen. Altijd schoon geworden zonder wasmiddeltjes.
 
ThaBird zei:
Heeft iemand al eens geprobeerd om vanish bij het weken te gebruiken?

Kan dit of is het agressief?

Ik laat de doeken altijd een nachtje weken in een emmer met warm water en een scheut vloeibare vanish.
Het werkt bij mij perfect, vooral de doeken (oude Meguiars "water-magneet" en dergelijke) die ik gebruikt heb voor mijn velgen.

Hierna gaan ze de wasmachine in op 40 graden en daarna de droger in op kastdroog.
 
Ik was ze in de wasmachine met een wasmiddel zonder bleek en (ingebouwde) wasverzachters. In het wasverzachter laatje doe ik een dopje MF Rejuvinator van Pinnacle. Resultaat is prima de doeken worden brandschoon en blijven gewoon zacht.

In gebieden met hard water (veel kalk in het water dus) kan je natuurijk altijd azijn aan het waswater toevoegen hieraan bind zich de kalk die in het water bevind.

en waar hebben we dan hard en/ of zacht water? kijk eens hier


Poeder of vloeibaar wasmiddel maakt echt geen moer uit als je je teminste houd aan de dosering niet teveel ( dan lost het niet op) niet te weinig ( dan werkt het niet en blijft de machine vuil. ja de machine word ook gereinigd met het spoelwater)

Draai nooit een te kort wasprogramma met een volle dosering waspoeder.