• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel ml coating per auto

JZProductions

Detailing trainee
21 sep 2017
9
45
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nano coating op mijn auto's. Alleen ik vroeg me af hoeveel ml te gebruikt van de coating? Kan ik in ieder geval 2 autos doen? En als ik 2 lagen er overheen doe, hoe lang moet ik tussen door wachten?

Bedankt!
 
Het is o.a. afhankelijk van het soort coating en het formaat auto, normaal heb je aan 30ml voldoende om 1 auto volledig te coaten.

Hoe lang je moet wachten tussen 2 lagen van de coating is volledig afhankelijk van het type coating.
 
Gyeon MOHS leg je in twee of drie laagjes met minstens een uur tussen de laagjes. MOHS koop je voor één auto best in 50ml, dan heb je voldoende om drie laagjes op de auto te leggen en heb je nog wat over voor het geval je een paneel moet herdoen als er een kras opgekomen is die je uitpolijst. Als je met twee laagjes OK bent (en dat is imho al een heel mooie bescherming) dan kan je wel twee auto's met 50 ml doen, tenzij het grote breaks of minibusjes zijn. Als je voor bescherming gaat zit je heel goed met MOHS, wil je een superbeading en glans dan leg je daarbovenop nog een laagje SKIN. Dat is de combi Gyeon SYNCHRO, mijn persoonlijke voorkeurscoating sinds enige tijd.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Brad
Ik gebruik meestal zo'n 50 ml per 4 auto's enkele laag. Ik was bij de Nanolex stand vorig jaar en die zeiden dat de meeste gebruikers veel te veel gebruiken. Je mocht amper zien dat je iets op de lak had gesmeerd. Sinds dien gebruik ik veel minder en het effect is hetzelfde wanneer ik meer gebruikte.