• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel pads gebruiken jullie?

DutchDetailer

Detailing trainee
15 nov 2017
12
25
37
Goedeavond allemaal,

Hoeveel pads gebruiken jullie van hetzelfde soort bij een auto? Ik heb zelf het idee dat ik soms te lang doorga met een pad.
 
Wel een oud topic.. na 700 topics over welke wax het beste is voor een zwarte auto mag hier best een nieuw topic voor aangemaakt worden hoor ;)

Ik vind dit best interessant.

Ik vind 2 panelen overgens best veel per pad... helemaal voor de grovere stappen.
 
Ik reinig en droog zelf mijn pads met extractor en dit kost letterlijk maar een aantal seconden, dus dit doe ik bij compounden na elke hit en bij medium tot finishing polishes elke 2 hits.
De 2e hit met een compound zal al gauw wat gaan stoffen en dat komt bij mij vaak in die rotkiertjes te zitten. (Achter de ruitenwisserarmen enz)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Welk product heb je in de extractor? Gewoon water, of ? En eerst sprayen en dan zuigen?
 
Ik heb elke pad die ik gebruik in 3 maten en dan van elke maat (minimaal) 2.

Ga bij het grove corrigeren ook na elke hit in de padwasher, en dan rouleer ik de 2 pads.

Ik doe ook bij de lichtere stappen 2 hits voor ik de pads schoon maak.
 
@Quantoxx Nee, de pad blijft gewoon op de machine. Ik gebruik dus ook maar 1 pad van elke soort.
Na reinigen met extractor is hij naar mijn mening echt schoon genoeg om verder te polijsten.
Na een dagje polijsten maak ik de pads wel grondig schoon met poorboys tornado.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr! en Jdb
Ik zie al dat ik mijn pads veel te lang door gebruik. En ik mezelf maar afvragen waar het resultaat blijft. Schoonmaken tussendoor met de extractor gaat me vast en zeker helpen. Bedankt voor de Tip!
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Sinds ik mijn padwasher heb was ik de pads even na iedere hit. Ideaal. Net zoals @Zluytr aangeeft wissel ik ze dan tijdens de correctie stappen ook nog af. Heb ook het idee dat doordat de pads iets vochtig blijven, er ook minder stof wordt geproduceerd. Daarbij corrigeren ze ook na een tijdje net zo goed als bij de eerste hits!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik vind het ook fijner werken als de pads iets wat vochtig zijn.

Spettert soms wel een beetje maar dat vind ik geen ramp.