• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel tijd hebben jullie nodig voor deze zaken?

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Weet niet in welke subforum ik dit moet plaatsen, maar voorlopig in deze. Hoeveel tijd zijn jullie gemiddeld bezig met:

1. Wassen
2. Kleien
3. Cleanen/Polishen
4. Glazen
5. Waxen
 
Moeilijk te zeggen natuurlijk, als ik het doe ben ik makkelijk een dagje bezig. En dat is wel 's morgens vroeg beginnen.
 
Laatst met 3 man mijn auto gedaan, +/- 6 uur bezig geweest. Betreft een Peugeot 206.
Klik

Is je auto eenmaal gedaan, dan is het een kwestie van bijhouden, dit zou ongeveer 2 tot 3 uurtjes moeten kosten.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit al deze stappen in een dag voor elkaar gekregen, maar nou ben ik ook niet de snelste als het op detailen aankomt.

(Soepergrover moet gewoon wat minder ouwebetten tussendoor)
 
Tjah het kan heel verschillend zijn maar gemiddeld genomen denk ik

1. Wassen - 2 uur
2. Kleien - 1 tot 2 uur
3. Aftapen - 20 minten tot 1 uur
4. Cleanen/Polishen - 4-10 uur afhankelijk van de staat van de lak
5. Glazen - 1 uur
6. Waxen - 1 a 2 uur afhankelijk van de lagen

En dan heb je het alleen over de lak, dan komen alle andere onderdelen er ook nog eens bij zoals:
- Ramen
- Rubbers
- Velgen
- Banden
- Kunstof delen
- Waxen/glazes afnemen
- eventueel interieur
- etc

Ik ben gemiddeld tussen de 15 en 20 uur met een auto bezig, dat is dan vaak wel inclusief interieur
 
Soepergrover zei:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit al deze stappen in een dag voor elkaar gekregen, maar nou ben ik ook niet de snelste als het op detailen aankomt.

(Soepergrover moet gewoon wat minder ouwebetten tussendoor)

Hier ook zo'n trage werker. Ik doe er makkelijk enkele dagen over, want ik haat het om me te haasten, toch zeker bij iets dat ik graag doe en goed wil hebben. Heb natuurlijk niet de routine als anderen hier op het forum.
 
Voor het wekelijkse was en stofzuig beurtje ongeveer een anderhalf uur. Volle detail meestal een heel weekend.
 
Alleen ben ik 2 dagen bezig. Met meerderen KAN het sneller, het kan ook tegen werken omdat het erg gezellig is ;)
Samen met Adrie ben ik de hele dag bezig (alleen de buitenkant)
 
Alleen al het grondig wassen en drogen ben ik een uurtje of 3 bezig incl. de nodige dressings.
complete beurt meestal een weekend...
moet ik er wel bij zeggen dat ik ook ontzettend veel geniet momenten heb en dat het detailen voor mij ontspannend werkt (functie heeft)

m'n vrouw zou willen dat ik zoveel tijd bij haar besteede :D :heart_eyes:
 
Zeker 2 dagen voor de genoemde wzh en (interieur reinigen). Is nog flink doorwerken...
Als je de wielen verwijderd voor complete beurt van de velgen: halve dag erbij.

Bijhouden erna: een uurtje of 6.
 
Gister een MB Vito gedaan half10 beginnen en 17.30 klaar. (alleen)
foamen, wassen, kleien, polijsten in 2 stappen, sealand en wax.
binnen kant schoon maar zonder stofzuigen.

De Vito staat er mooi bij, zonder swirls en zo.

meestal is het wassen + drogen ± 30 min dan is de auto echt wel schoon.
 
ronald mk1 cabrio zei:
Gister een MB Vito gedaan half10 beginnen en 17.30 klaar. (alleen)
foamen, wassen, kleien, polijsten in 2 stappen, sealand en wax.
binnen kant schoon maar zonder stofzuigen.

De Vito staat er mooi bij, zonder swirls en zo.

meestal is het wassen + drogen ± 30 min dan is de auto echt wel schoon.

Krijg ik niet voor elkaar, hoor. :weetniet Denk dat mijn auto's gewoon smeriger zijn. :grinning:
 
ronald mk1 cabrio zei:
Gister een MB Vito gedaan half10 beginnen en 17.30 klaar. (alleen)
foamen, wassen, kleien, polijsten in 2 stappen, sealand en wax.
binnen kant schoon maar zonder stofzuigen.

De Vito staat er mooi bij, zonder swirls en zo.

meestal is het wassen + drogen ± 30 min dan is de auto echt wel schoon.

Turbo Ronald :D
 
Meestal een volle dag voor alleen buitenkant en dan heb ik nog niet eens de velgen meegerekend...

Vanmiddag mijn velgen gedaan en daar ben ik ook ruim 4 uur mee bezig geweest en nog was ik niet blij met het resultaat!.

Het ligt er ook maar net aan hoe de staat is van de auto.
 
Voor de Ford Focus wagon had ik voor de buitenkant als ik het goed deed (wat ik vroeger goed vond tenminste) al minstens een halve dag nodig. Ik heb nu een C4 Picasso en die is wel wat groter.........Ik denk dat voor de buitenkant ik voor wassen, keien, black hole en collinite 915 zeker 3/4 dag nodig heb maar eerder een hele dag. En ik moet erbij zeggen dat die C4 eenvoudiger lijkt te zijn. Er zit heel veel glas op en een groot glazen dak, dus dat scheelt. En het plaatwerk wordt minder onderbroken door grijze trims (kost tijd want je moet eromheen werken). Klein voorbeeld op de motorkap van de focus zitten twee kunstof doppen voor de ruitensproers van grijze trim. Raak je die dan slaan ze weer wit uit en je moet er omheen. De motorkap van de citroën heeft dat niet en dat werkt eenvoudiger. En op andere plekken zat bij de focus ook veel grijs plastic zoals sierstrips en deurbescherming , handvatten en achtergreep achterdeur enz.

Dus ook al is de C4 groter ik denk niet dat het veel langer hoeft te duren. Wel is de C4 Picasso veeeeeel hoger. Ik moet voor het dak op een krukje gaan staan.

Kortom voor de buitenkant al snel een hele dag en de binnenkant een 1/2 dag.

Groeten GdV
 
Als je dit allemaal doet denk ik ook aan een 10 uurtjes.
Vandaag rustig de auto gewassen en in de wax gezet en van binnen gestofzuigd.
Dit duurde bij mij al 5 uurtjes.