• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveelheid polijststof

mk-us

Detailing guru
6 jul 2009
4.997
133
53
Zwaag
Casus:
Als men de auto machinaal gaat polijsten ( SSR / Monello ), dan heeft men het over het feit dat het stoft.
De stof is weer te verwijderen met 1 der middeltjes zodat je weer goed zicht hebt op de tot dan toe behaalde resultaten.

Hamvragen:
1) zit er nog verschil in of je de DAP gebruikt of een rotary
2) over welke hoeveelheid stof praten we dan ( gemiddeld ) genomen?
3) Indien best wel wat stof en er staat een auto naast je ( zelf geen garage dus overgeleverd aan het buitenleven ( ook al breder geparkeert, grote kans dat er dus iemand naast mij staat )),
ben ik dan semi-verplicht om die auto ook schoon te maken ( moet de zooi / overlast van een ander ook niet bij mij dus waarom andersom wel doen ), of valt het allemaal wel mee en zie ik teveel Dakar-stofwolken dwarrelen ?

Misschien denken jullie:"waar heeft die dwarrel uit Hoorn het over / no sweat man"; tja, kan alleen maar zeggen:"bezint eer U begint" HAHAHA

thx voor het lezen en ik wacht met mondeo af op de antwoorden :)

Het is niet zo dat er een gigantische stofwolk door de straat waait of dat je een stofmasker op moet.

Met een rotary zul je eerder meer stof krijgen omdat deze machine het produkt eerder afbreekt dan met de DAP.

Het is niet zo dat andere auto´s ook onder het stof komen te zitten, tenminste, bij mij nooit eerder voorgekomen.

Dank je voor je snelle antwoord. Was zoiets namelijk nog niet eerder tegengekomen en nu kan ik met gerust hart aan de detail :)

idd wat nicknameless ook al zegt, er komt wel wat stof van af maar dit valt reuze mee.
verder heeft dit voor mijn gevoel ook wat met de weersomstandigheden te maken bij droog en warm weer zal er meer polijststof ontstaan als bij deze weersomstandigheden;) (Vochtig en koud)

Mvg Dennis

ssr stoft veel minder snel buiten..

menzerna / monello kan bij droog/warm weer stoffen..
ik gebruik altijd vrij veel product, en zal eerder spetteren

maar.. ben benieuwd naar je wilde plannen:-" :-)^