• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger aankoop

AndyA

Detailing rookie
21 dec 2023
1
2
Ik zou een hogedrukreiniger aankopen en heb hier wel wat budget voor.
Ik twijfel tussen 3 modellen :
  • Kärcher professional HD 5/15 CX Plus werkdruk 150 bar max druk 200 bar 500 l/h 899 Euro
  • Kränzle K 2160 TS T : 140 bar 11 l/min werkdruk 140 bar max druk 160 bar 660 l/h 1096 Euro
  • Kränzle K 2160 TS T : 140 bar 11 l/min werkdruk 180 bar max druk 195 bar 480 l/h 1096 Euro
Dat de Kränzle iets duurder is dan de Kärcher maakt voor mij niet uit. Ik wil een kwalitatief toestel die ik nooit nog zal moeten vervangen.
Voor wat betreft het verschil in werkdruk tussen de twee Kränzles, ik zou het toestel behalve voor was doeleinden bv. ook gebruiken als
voorbereidende bewerking bij bv roestige en gelakte metaaldelen waar ik zoveel mogelijk al zou willen wegspuiten om dan te herlakken. Misschien dat die hogere druk
daar wel van pas komt. Dat het debiet iets minder is lijkt me minder een probleem, ik heb tijd :).
Wat is jullie advies?
 
Kränzle, geen twijfel mogelijk!
Of het budget iets opschroeven en voor een Kränzle Quadro 599 TST gaan?

Screenshot_20231221_101535_Adobe Acrobat.jpg


Let op! Prijs is ex btw ;)
 
Denk dat je met beide toestellen uit de voeten kan voor autowassen, maar het debiet is wel degelijk een belangrijke factor voor het wassen van een auto. Als het voor het andere gebruik ook uitkomt dan zou ik dus gaan voor het toestel met het hogere debiet. Dat scheelt echt een jas.
 
Welkom op het forum. Ik heb een AVA go gekocht omdat ik domweg de ruimte niet heb voor een grote HD. Anders had hier ook een Kranzle gestaan.

Denk dat je met beide toestellen uit de voeten kan voor autowassen, maar het debiet is wel degelijk een belangrijke factor voor het wassen van een auto. Als het voor het andere gebruik ook uitkomt dan zou ik dus gaan voor het toestel met het hogere debiet. Dat scheelt echt een jas.
Haalt een normale wateraansluiting die 660l/m uberhaupt? Ik denk niet dat mijn buitenkraan het haalt.
 
Dus dat red je dan wel. Ik vroeg het me oprecht af. 10 liter voelt gewoon als veel, maar als je een minuut aan het wachten bent voelt dat ook lang.
 
Normale kraan haalt 8-14 liter/minuut, dus 7 l/min mag geen probleem zijn. In niet al te hoge flats (max. 3-4 etages) zonder hydrofoorpomp haal je die 7 l/min soms niet, maar de mensen die hun water om de auto te wassen van de 3e verdieping af halen zijn zeldzaam, dus lijkt me in de praktijk geen probleem. 11 l/min moet je dus gewoon even checken, handigste methode is gewoon de kraan vol open draaien, op 0 seconden een emmer er onder en na 60 seconden emmer er onder uit (of uitloop wegdraaien). Dan kun je met een maatkan de emmer leegscheppen en weet je hoeveel l/min je kraan kan leveren.
 
Beetje hetzelfde wat ik heb gedaan om de pir te berekenen. Alleen een weegschaal gebruikt ipv maatkan. Zal vd week eens meten hoeveel water ik per minuut uit de kraan krijg.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek