• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger van de Lidl

Ika Mc Evil

Detailing rookie
14 jul 2013
35
0
51
Vrijdagavond heb ik een hogedrukreiniger gescoord bij de Lidl voor E 50. Ik heb hem al even uitgetest op de tegels achter en het ding werkt als een tierelier. Een tuinslang had ik nog niet, maar die heb ik dus nu ook maar eens even aangeschaft anders heb ik nog niets aan die hogedrukreiniger natuurlijk ;)

Er zit een zeepdispenser en twee verschillende koppen bij. De ene kop is wat minder heftig en geeft een brede straal ook met de zeepdispenser is de reiniger niet zo agressief. Nu komt mijn vraag, hebben jullie nog tips wat betreft het gebruik van deze hogedrukreiniger als ik er de auto mee zou willen poetsen?
 
Of het verantwoord is voor gebruik op de auto kan je heel simpel uittesten
Zet hem op een lage stand qua druk (als dat kan) en voel met de hand
Dan langzaam opvoeren totdat hij echt gaat duwen, dat is de grens

Voor het type lans die nemen met de vaste uitgang
Als er een kopje in zit dat kan draaien is dat een vuilfrees

Nooit proberen de druk te vermideren met de kraan half open
Als de HD te weinig water krijgt ontstaan er bellen die de pomp opblazen

Zet ff een foto van de koppeling van de lans op de handgreep als reactie, kunnen we zien of er een foamlans op past
 
Thanx ik zal eens foto's maken ;) Hij moet nu eerst even opdrogen en dan de modder eraf, want ik heb net weer een stuk van de tuin aangepakt
 
Dit is hem in ieder geval, er zitten geen standen op waarmee hij harder of zachter kan.

http://thegardentoolshed.co.uk/511/parkside-phd-100-c2-pressure-washer-lidl/

Er zit een zeepdispenser bij en als ik alleen die erop zet kan ik de auto op zeker in de sop zetten en dan met de handschoen boenen.

Er zitten twee spuitkoppen bij, eentje is breed en de ander is een rechte straal en daar vliegt het mos mee van de tegels af :) Lijkt me wel iets voor de velgen mee te doen, maar ik heb mijn twijfels of het de lak niet beschadigd van de auto.
 
Voor de auto neem je alleen die met de brede straal
Die andere is voor de auto niet geschikt, te sterk ...

De zeepdispenser is leuk, maar niet te vergelijken met een echte foamlance
Het is de bedoeling om met foam het vuil los te weken
Dan ga je niet "boenen" maar juist spoelen met de hogedruk

Pas na dat afspoelen pak je dan de 2 emmers met sop en schoon water
De gewone wasbeurt komt dus na het foamen
En na die wasbeurt kan je dan nog klei gebruiken tegen vastzittend vuil

Gewoon proberen hoe het werkt.
Voor die prijs is het geen gekke aanschaf
 
Thanx Redcat, dan zal ik eens uitproberen of dat zo gaat werken. Zondag gaat een vriend van mij met zijn auto naar Duitsland voor een VAG show en zaterdag gaan we die poetsen, dus dan kunnen we eens kijken of het allemaal werkt :) Er hangt al een Meguiar's vijf stappen plan in de garage en de spullen hebben we voor een groot gedeelte al ingekocht, dus ik ben benieuwd hoe de Seat dadelijk gaat blinken!
 
Ika Mc Evil;336104 zei:
Nu komt mijn vraag, hebben jullie nog tips wat betreft het gebruik van deze hogedrukreiniger als ik er de auto mee zou willen poetsen?


Nooit je auto poetsen met een hogedrukreiniger want dat geeft enorme krassen :-" :D

Wat betreft de druk regelen .
Je kunt vaak het voorste gedeelte van de lans draaien en zo de druk regelen.
 
Bijdehand hoor hihi. Laat ik het anders zeggen, als ik iets doe aan mijn auto moet het een verbetering zijn :) (tien keer overgelezen en volgens mij valt hier niets bijdehands over te zeggen hahahaha)
 
Marika let ook op de afstand tussen nozzle en lak, dat die niet te klein wordt. Vooral bij bijvoorbeeld steenslagputjes heb je anders kans dat je de lak van de auto 'blaast'.

De straal waarmee het mos van de straat vliegt, is dat een snel ronddraaiende straal, die bovendien een brommend geluid geeft? Dan is dat de al eerder genoemde vuilvrees, als daar voldoende druk op staat, vliegen de stukjes beton in het rond als je die op straat gebruikt. Dus voorzichtig zijn met het gebruik van een vuilfrees als die er bijzit.

Grtz. Gert
 
Heb alleen ervaring met een nieuwe Karcher maar die vuilfrees wil je niet eens bij je auto in de buurt hebben.
Even over de steen heen en je hebt een nieuwe steen allemachtig prachtig maar niet voor de auto.
Ga gewoon logisch te werk en een goede tip hierboven ergens was dat; voelen met je hand want zo deed ik het toevallig ook even.
Oke, oke...niet met de vuilfrees want dan heb je idd weinig houvast meer met een paar opengehaalde handen ahum....!

Kwaliteit zal ook wel meevallen maar €50 is echt niet duur en dan snap ik wel waarom je voor zoiets gaat.
Maar voor de lange duur of goede motoren, leg er €100 bij en je hebt een gerenomeerd merk en opties.

Succes met testen! ;)