• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukspuit repareren

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Na het aanschaffen van mijn Monello Lancia Foamlans heb ik welgeteld 1x kunnen foamen, daarna ging de HD kapot. Ik balen als een stekker, want je wil wel kunnen foamen. De HD pulseert, gaat dus aan-uit-aan en komt daardoor niet lekker op druk. Het is overigens een nep-karcher, eentje die bij bouwmarkten rond de €90 kost. Jaar of 10 oud al.

Wellicht goede reden om de koppeling van de lans om te zetten naar Nilfisk en een Nilfisk HD te kopen maar ik wil dat nog even uitstellen voorlopig. Komt ooit wel een keer.
Daarnaast, zelf repareren is vaak stuk goedkoper en ook nog eens leuk en leerzaam.

Dus ik heb gewoon aan de hand van Youtube zelfdiagnose gedaan, en na openmaken en visuele inspectie, geen lekkages kunnen vinden, dus moest het volgens Youtube de stuurkop zijn.
Gister besteld en vandaag geleverd, voor €32 incl verzenden, en half uurtje rustig ervoor gaan zitten.

En voila, pompke doet t weer! o_O Foamen maar!

iur_zpstdkphmiz.webp

Het is echt super simpel te repareren!
Consumenten zijn het voor een groot deel zelf schuld, dat er nu zo gezeurd word op een gevestigde naam als Karcher.

Voor 95% van de mensen lijkt nog maar 1 criterium te zijn en dat is de prijs van een product. Precies ook de reden dat hier geen Extractors etc te koop zijn.

Vroeger betaalde je 1000 gulden voor een HD maar het moest maar goedkoper en goedkoper en dan worden fabrikanten verleidt tot het maken van zooi! Die van €500 zijn er nog steeds en dan heb je ook een goed product, maar wie koopt dat nog als je ze ook al voor 70 hebt.

Gelukkig gaan wij detailers vaak voor kwaliteit! (Behalve met mijn nepkarcher dan:p)

Vroeger betaalde je 1000 gulden voor een HD maar het moest maar goedkoper en goedkoper en dan worden fabrikanten verleidt tot het maken van zooi! Die van €500 zijn er nog steeds en dan heb je ook een goed product, maar wie koopt dat nog als je ze ook al voor 70 hebt.

We hebben al sinds januari 2002 de euro. Als je de inflatie meerekent zijn die van € 500,00 nog voordeliger dan die van 1.000 gulden. Die zou omgerekend en met inflatiecorrectie over 2002 t/m 2015 inmiddels € 575,00 kosten.

Maar je hebt gelijk dat alles maar goedkoper moet en dat de kwaliteit daar vaak onder te leiden heeft.