• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoi allemaal ! Car-update

Tim.A

Detailing addict
9 okt 2018
31
60
Mijn naam is Tim, 32 jaar onlangs getrouwd en wonende in België samen met vrouw en hondje
default_icon_smile.gif
.. (afkomstig uit Sittard NL).

Onlangs een andere auto gekocht >> Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium 2015 en ben er zeer tevreden over.
KM stand: +/- 85.000. Ik ben 2e eigenaar.

De velgen heb ik er zelf op gelegd zijn 17inch van Calibre.
Ik kocht hem met 14 inch staal met wieldopjes, die zijn voor in de winter :p

Anyway, hier om wat rond te snuffelen en me wat bekender te maken met car cleaning.

40528411_187046545427662_1054295771156840448_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik houd hem ook goed bij, gelukkig de vorige eigenaar ook.

@Quantoxx handig topic (Basispakket voor de beginner)

Onlangs al deze items gekocht (maand of 2 geleden) om te beginnen.

2 x Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard - Zwart
Washboard - Black
Q²M Polish Wipe - 40x40cm
Q²M Soft Dryer - 60x80cm
Q²M Bathe - 400ml
Wash Mitt
Bug Squash Sample - 120ml
Lancia Foam Kit for Karcher K series + artico foam
Quik Detailer


Wat nog op de wensenlijst staat :

Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
Meguilars High Gloss Tire protction gel
EZ Detail Brush
Monello Non-Ferro spray
Monello Dolce Verde Klei set
Bug Squash
Gyeon Q2M Glass
Mesh Microfiber Bug Towel (Poorboysworld)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welkom hier!
Vergeet de bescherming van de velgen niet te bestellen (velgenwax of coating) want dat wit blijft niet zo lang zo.
 
Welke raad je aan ? Want ben wel zoekende inderdaad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat @Quantoxx zegt idd, Ben zelf erg tevreden over Gyeon Rim maar er zijn meer goede hoor. Bij mij heeft deze het 2 jaar volgehouden met 1 laag.
Wekelijks een sopje erover met een mitt en kwastje en alles was zuiver, geen velgenreinigers of iets dergelijks meer nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A
Ok, aardig klusje zie ik....op een saaie winteravond maar eens aan geven als de wintervelgen erop liggen :p
 
Welkom hier Tim. Mooie Fiesta en leuke wielen, zijn deze zonder naafdeksels?

Ja die horen zo, daar kunnen geen naafdeksels op, randen lopen rond naar binnen, je ziet het niet zo goed op de foto ;) de chrome kap in het midden is een naafkap.

Zal een close up maken, dan zie je het beter.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Hey Welkom!
Leuke wagen en ziet er goed onderhouden uit.

Ivm je lijstje: heb je maar 1 emmer 19l gekocht? Dan zou ik een tweede als eerste bestellen als er budget is (eventueel 3e voor de velgen). + grit guard.
Kwestie bescherming voor de velgen: een goede tussenstap is de Poorboys Wheel Sealant of de Auto Finesse Mint Rims. Zijn dedicated wheel waxen en dan hoef je nog niet gelijk met een coating te beginnen. Waxen beschermen erg goed, alleen moet je het dus regelmatiger gaan aanbrengen.

Heb je de wagen zelf in de bescherming staan? Anders komt de Collinite 845 als tweede op je lijstje. Een goed alternatief voor in de winter zou de Collinite 476 kunnen zijn.

Veel plezier met detailen en als er vragen zijn horen we het hier wel. Plezant om nog een Belg erbij te hebben hier.
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A
Hey Welkom!
Leuke wagen en ziet er goed onderhouden uit.

Ivm je lijstje: heb je maar 1 emmer 19l gekocht? Dan zou ik een tweede als eerste bestellen als er budget is (eventueel 3e voor de velgen). + grit guard.
Kwestie bescherming voor de velgen: een goede tussenstap is de Poorboys Wheel Sealant of de Auto Finesse Mint Rims. Zijn dedicated wheel waxen en dan hoef je nog niet gelijk met een coating te beginnen. Waxen beschermen erg goed, alleen moet je het dus regelmatiger gaan aanbrengen.

Heb je de wagen zelf in de bescherming staan? Anders komt de Collinite 845 als tweede op je lijstje. Een goed alternatief voor in de winter zou de Collinite 476 kunnen zijn.

Veel plezier met detailen en als er vragen zijn horen we het hier wel. Plezant om nog een Belg erbij te hebben hier.

Ik ben een reserve Belg haha ik kom uit NL. Mijn vrouw is wel een Belgische (Waalse).
Nee ik heb 2 x 19 liter emmers 1 met grit guard en washboard en de ander voor schuim.

Bedankt voor de overige tips !
 
  • Leuk
Reactions: M3fan