• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Accord 2010 Zwart Polishen en Waxen

HondaAccordCU2

Detailing trainee
20 feb 2016
15
45
25
Beste forumgebruikers,

Ik heb voor mijn vader die komende maandag jarig is het één en ander besteld.
Hij heeft een zwarte Honda Accord uit 2010 en die heeft nog al wat last van swirls en hier een daar een krasje. Ik ga hem dus wss met een paar weken proberen weer in een zo mooi mogelijke staat te krijgen.
Ik heb daarvoor de paarse pads van Scholl concept besteld samen met de S20 en om het geheel af te ronden een blauwe pad van Scholl met de S40.
Nu wil het geval dat de Honda's nogal zachte lak hebben zoals de meesten van jullie wel zullen weten, maar nou is mijn vraag of de paarse pad misschien te sterk slijpend is? Is het dan misschien beter om voor een oranje te gaan, is er misschien iemand op dit forum die al s eerder z'n zwarte Accord heeft gepolished.
Hieronder de auto en welke producten ik heb besteld.
En is het misschien ook nog noodzakelijk om ook nog te kleien voordat ik ga polijsten?(heb wel last van hars op met name het voorraam en de motorkap)
Zoals jullie wel horen ben ik dus een beginner in het echte detailen en voorheen gewoon de auto's wassen met zo af en toe s een keer een wax laagje erop, ik wil het nu graag iets professioneler aanpakken!
P.S. de DAP900 plus komt er dus ook nog bij.
Mochten jullie nog meer informatie willen/nodig hebben, vraag gerust!

De Honda waar het om gaat:
https://forum.Carclean.com/media/honda-accord-2-0i.114/full
De poets/polijstmiddelen:
https://forum.Carclean.com/media/de-aangeschafte-middelen.113/full

Alvast bedankt voor jullie hulp!,
Groet,
Ruben
 
Hey Ruben,

Ik zou zeker gaan kleien voordat je gaat polijsten.

Daarnaast heb ik geen ervaring met een Accord, maar wel met een zwarte Civic. Ik weet niet of de lak vergelijkbaar is, maar op de Civic werkte S20 met de navy spiderpad niet lekker. Polijstmiddel was onmogelijk af te nemen en er gebeurde vrij weinig. Ditzelfde gebeurde met Mezzo, Meguiar's M205, en S30+ (op verschillende pads). Monello Finale met een rode of zwarte pad van Monello werkte het best, maar ook nog niet helemaal lekker.

Ik hoop dat de lak van de Accord niet zo lastig is, maar wees erop voorbereid.

Succes!

Jan
 
  • Leuk
Reactions: HondaAccordCU2
Oke Jan,

Dat hoop ik dan ook:joy:, als ik bezig ga met het polijsten zal ik wel een paar plaatjes postten en er even bij vermelden hoe het ging.

Bedankt voor de Info,
Ruben
 
Mooie wagen! .

Kleien altijd doen voordat je gaat polijsten, vooral als er hars opzit. Anders zijn de pads zo vuil en slijten sneller.
MIjn civic heb ik altijd gedaan met gele monello pad met M105 en afgewerk met monelle witte pad en monello finale.
Ik zou een test spot doen om te kijken wat het effect is.

Succes iig

greetz
 
  • Leuk
Reactions: HondaAccordCU2
+1 voor alle eerdere reacties!

Netjes de stappen doorlopen, dus wassen - kleien, en middels een testspot kijken wat je nodig hebt aan combinatie (Type pad / Type polijstmiddel)

Mag ik vragen hoe je bij de producten/pads van Scholl terecht bent gekomen? Conclusie na verdiepen of info van iemand?


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Kleien=verplicht
Zelf nooit een Honda gedaan maar wel zat Toyota's bv en die hebben veelal een fijne goed te corrigeren zachte lak. Een medium polish kan daar (niet altijd uiteraard) al krasjes verhelpen.
Scholl S20 zou net wat te krachtig kunnen zijn echter kan alleen een testspot dat uitwijzen waarschijnlijk wel nodig voor krasjes maar te zwaar voor de swirls gok ik.
De paarse pad hoort een beetje bij de S20.
Daarnaast heb je een blauwe Medium pad welke mij persoonlijk te zwaar lijkt voor de S40.
Nu zag ik ook nog een zwarte Scholl wafelpad liggen welke wel geschikt is om te finishen dus die zou ik daar voor gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
+1 voor alle eerdere reacties!

Netjes de stappen doorlopen, dus wassen - kleien, en middels een testspot kijken wat je nodig hebt aan combinatie (Type pad / Type polijstmiddel)

Mag ik vragen hoe je bij de producten/pads van Scholl terecht bent gekomen? Conclusie na verdiepen of info van iemand?


Greetz

Ik ben door een meneer van auto-krassen-wegpoetsen.nl netjes geholpen en op die site staat duidelijk vermeld hoe je combinaties het beste kunt gebruiken.
Vandaar adviseerde hij ook vooral de scholl pads omdat die volgens hem een lange levensduur hebben.

Groet,
 
Kleien=verplicht
Zelf nooit een Honda gedaan maar wel zat Toyota's bv en die hebben veelal een fijne goed te corrigeren zachte lak. Een medium polish kan daar (niet altijd uiteraard) al krasjes verhelpen.
Scholl S20 zou net wat te krachtig kunnen zijn echter kan alleen een testspot dat uitwijzen waarschijnlijk wel nodig voor krasjes maar te zwaar voor de swirls gok ik.
De paarse pad hoort een beetje bij de S20.
Daarnaast heb je een blauwe Medium pad welke mij persoonlijk te zwaar lijkt voor de S40.
Nu zag ik ook nog een zwarte Scholl wafelpad liggen welke wel geschikt is om te finishen dus die zou ik daar voor gebruiken

Oke bedankt voor de info, ik zal dan nog even 1 of 2 van die zwarte pads aanschaffen en wellicht de paarse pad ruilen voor de oranje.
Ook zal ik dan een clay-kit aanschaffen
Nooit verkeerd om even te kijken hoe n ander erover denkt!

Groet,
Ruben
 
@HondaAccordCU2 ,
Ik zou die paarse spiderpad lekker houden extra pads zijn nooit weg namelijk.
Als het budget het toelaat zou ik idd Oranje Scholl pads kopen icm S30
Idd nog 1 zwarte wafelpad voor de S40 en 1 voor de Blackhole (optionele stap welke ik persoonlijk oversla).
De wax zou ik handmatig opzetten.
Ddj supernatural fine clay is super bv icm Ddj born slippy.
Heb jij genoeg mf doeken in huis?
 
@HondaAccordCU2 ,
@Ric325i
Ik zou die paarse spiderpad lekker houden extra pads zijn nooit weg namelijk.
Als het budget het toelaat zou ik idd Oranje Scholl pads kopen icm S30
Idd nog 1 zwarte wafelpad voor de S40 en 1 voor de Blackhole (optionele stap welke ik persoonlijk oversla).
De wax zou ik handmatig opzetten.
Ddj supernatural fine clay is super bv icm Ddj born slippy.
Heb jij genoeg mf doeken in huis?

Oke, ja daar heb je gelijk in, die pads zijn nooit weg.
Aangezien mn vader zelf de polijstmachine moet kopen zal ik even met hem overleggen wat er nog mogelijk is, is vast geen groot probleem.
Ik zal ook kijken naar die clay, bedankt voor de tip!
Ja mf doeken heb ik genoeg, die had ik al eerder aangeschaft en voordat ik ze weer gebruik gooi ik ze even in de wasmachine.
Maar als ik de S40 met een oranje pad gebruik is het dan nog steeds te grof? Ipv, Oranje pad met S30?

Groet,
Ruben
 
Ik heb zelf ook (oa) de pads van Scholl en de Oranje pad zou ikzelf eerder met S30 combineren dan S40 maar goed hier zitten geen vastgestelde regels aan.
Of een combinatie te licht of te grof is kan niemand je nu vertellen omdat het inschatten van de (hardheid) lak niet te doen is vanaf een plaatje.
Koop ook een 4" oranje en witte Monello pad voor de kleine delen als het budget het toelaat is echt handig.
 
Ik heb zelf ook (oa) de pads van Scholl en de Oranje pad zou ikzelf eerder met S30 combineren dan S40 maar goed hier zitten geen vastgestelde regels aan.
Of een combinatie te licht of te grof is kan niemand je nu vertellen omdat het inschatten van de (hardheid) lak niet te doen is vanaf een plaatje.
Koop ook een 4" oranje en witte Monello pad voor de kleine delen als het budget het toelaat is echt handig.
Oke, allereerst super bedankt voor de goeie raad! Ik zal het met mn vader overleggen en ik begrijp ook dat je het niet van een plaatje af kunt zien, daarom ga ik binnenkort gewoon aan de gang/testen en ik zal daarna hier wel melden hoe het uitpakt. Ik zal nog even kijken naar die monello pads is idd wel handig voor de wat lastigere plaatsen.

Groeten,
 
Net als iedereen hierboven: +1 voor het kleien.

En ik heb helaas geen ervaring met Honda Accord lak. Maar goed, zelfs al zou ik dat hebben, dan zou het nog kunnen dat jouw lak weer net anders is (misschien zelfs herspoten). Zo heb ik ooit een witte Toyota starlet voorbij zien komen, met kneiterharde lak. Meestal zijn ze medium of medium/zacht. Maar waarom die witte dan weer hard was? Geen idee (volgens de eigenaar ook niet overgespoten).

Maar in ieder geval, het is altijd fijn om iets 'ertussenin' te hebben. S30 met oranje pads kan zeker geen kwaad, en als je het budget ervoor hebt, dan zeker doen.

Succes verder, mooie bak zo'n Accord!
 
  • Leuk
Reactions: HondaAccordCU2
Net als iedereen hierboven: +1 voor het kleien.

En ik heb helaas geen ervaring met Honda Accord lak. Maar goed, zelfs al zou ik dat hebben, dan zou het nog kunnen dat jouw lak weer net anders is (misschien zelfs herspoten). Zo heb ik ooit een witte Toyota starlet voorbij zien komen, met kneiterharde lak. Meestal zijn ze medium of medium/zacht. Maar waarom die witte dan weer hard was? Geen idee (volgens de eigenaar ook niet overgespoten).

Maar in ieder geval, het is altijd fijn om iets 'ertussenin' te hebben. S30 met oranje pads kan zeker geen kwaad, en als je het budget ervoor hebt, dan zeker doen.

Succes verder, mooie bak zo'n Accord!
Haha thanks! Ik vindt het ook zeker mooie wagen, maar ik denk dat de lak niet al te hard zal zijn aangezien er na het polijsten nooit mee door de wasstraat is gereden en toch een behoorlijk aantal krassen heeft dus het beschadigt nogal gemakkelijk, ik neem aan als je snel last hebt van kleine krasjes of swirls dan zal de lak ook wel niet kneiterhard zijn maargoed dat gaan we gewoon proberen.
Heb net mn pakket binnen met S30 en de oranje pads dus we gaan er volgende week mooi mee aan de slag!
(Volgens mij niet overgespoten verder...)
En kleisetje zit er ook bij dus we gaan er gewoon voorzichtig mee aan de gang en we kijken wel hoe het gaat.
 
Nog een kleine tip: Ik zie dat je AG Glass Polish EN Rain x hebt voorzien.
De AG polish heeft reeds een 'rainx' effect, dus dubbel gebruik is een beetje zonde.
 
  • Leuk
Reactions: HondaAccordCU2
Hoii forumgebruikers,
Ben gister bezig geweest met schoonmaken en kleien.
En vandaag de motorkap, het dak en kofferklep gepolijst.
Eerst gedaan met oranje pad en s30, dit gaf een op het eerste oog mooi resultaat maar als ik goed keek zaten er toch nog wss wat diepere krasjes dus vervolgens nog eens gedaan met de s20 en paarse pad. Dit gaf het gewenste resultaat en vervolgens afgemaakt met zwarte waffle pad met de s40 met een top glans en geen krasjes meer.
Maar ik heb nog wel een ander probleem namenlijk hars sputters, weet iemand hoe ik die van het reeds gepolijste lak kan verwijderen?
Hierbij dan ook nog even paar fototjes.
https://forum.Carclean.com/media/motorkap-en-rechtervoorspatbord-reeds-klaar.129/full

https://forum.Carclean.com/media/hier-alleen-nog-de-pre-wax-en-wax-er-op.128/full

https://forum.Carclean.com/media/hier-nog-veel-swirls-en-krasjes-te-zien.127/full
 
Wow, die laatste foto. Die was van voor het polijsten hoop ik :p

Mooie ruimte heb je daar trouwens!

Hars zou je ervan moeten krijgen met kleien. Kan wel even duren. Om het makkelijker te maken kan je een teerverwijderaar gebruiken. Ik gebruik altijd die van ValetPro - Citrus Tar and Glue remover. Werkt prima en is niet zo duur.