• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda civic

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Twee weken terug heb ik mijn auto onder handen genomen. Daar ik niet zoveel tijd had heb ik maar een paar "na" foto's.

Ik ben begonnen met de auto te foamen aan de wasbox. Daarna heb ik hem gewassen met de meguiars gold class shampoo. Nog maar juist begonnen kwam er al een oude man met een oude roestige wagen die mij kwam vragen of ik nog veel werk had? ]-0 . Er zijn 4 wasboxen en hij alleen stond te wachten. Hij zei als iedereen zo begint zijn auto te wassen dat hij daar nog lang zal staan. Dan heeft hij de uitbater erbij gehaald. Ik zei dat ik recht heb om daar te staan, want ik betaal voor het water en de foam en dan is de uitbater weer vertrokken. De man in kwestie heeft dan iets later zijn auto kunnen wassen en was na 5 minuten al klaar. Zegt al veel :ja .

Nu even verder met de show off. De velgen heb ik gereinigd met autoglym custom wheel cleaner. De vliegen eraf gehaald met pb bug squash.
Afgedroogd met een megiuars mf doek en de velgen ingespoten met autoglym alloy wheel seal.
De ruiten kregen een laagje cg streak free window clean.

Daarna de auto gekleid met Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System.

Ik heb nog geen polijstmachine maar ben van plan om die aan te schaffen, daarom heb ik een laag autoglym super resin polish erop gesmeerd.

De laatste stap is de wolfgang deep gloss paint sealent.

Als het wat mooier weer is wil ik mijn auto volledig polijsten en nog een wax erbij.

Begin is zeker mooi! Wat een knuppel bij die wasbox zeg...

Zeer mooie wagen, echt super kleurtje, mooie velg... En dan nog zo blinken ook. Knap werk. Ik raad je aan te wachten tot de lente om een dap aan te schaffen, anders zit je zoals ik met een dap alle nodige pads en middelen en sch++tweer waar je het niet in kan gebruiken, en geloof me dat wekt erge frustraties op ;-) en zo een mensen kom ik geregeld tegen aan de washbox, eigenaar kent me al zeer goed en weet ook dat ik er wekelijks sta voor men opfrisbeurtje, dus die wimpelt de lastige klanten altijd mooi af. Alhoewel ik wel meestal zorg dat ik op heel rustige uren ga, zondags savonds enzo, dan heb je minder kans op vloekende mede gebruikers. Ow en ik spendeer er ook geen minuut te lang. Rustig op mijn gemakje alle dingen doen die ik wil doen en dan voor de washbox trims en banden en ramen en interieur doen... Super chill helaas is het er nu echt te koud voor ;-(

Ziet er toch weer netjes uit !
De foam uit de wasstraat is wel erg agressief, houd hier wel rekening mee ;)

Als je DAP hebt zal je zien dat je nóg meer resultaat gaat krijgen ( en kan de SRP de kast weer in hahaha )
Zou als wax de Dodo Juice BLue Velvet nemen, ruikt niet alleen zalig, is een topwax welk lang genoeg blijft zitten, speciaal voor donkere lakken en werkt perfect.

of evt. de Purple Haze als je meer van de softwax bent :cool
Verder zijn er nog de PRO versies van de Blue Velvet en Purple Haze (Sealant eigenschappen toegevoegd, langere standtijd)

verder, net resultaat!
Zo te zien hebben we weer een verslaafde erbij :lol

Mooie resultaat en dito wagen, snap niet dat deze wagens geen succes zijn geworden. Ze zijn wel prijzig.... Leuke kerel daar bij de wasplaats.:no

De vliegen eraf gehaald met pb bug squash.

Vliegjes in December? Het enige wat ik op de neus van mijn auto's krijg is die pekel troep :o

Amaai, wat een glans en prachtig mooie kleur.
Mooi gedaan !:-)^

Met DAP werken heb ik gisteren nog gedaan, in ondergrondse garage, is wel fris maar viel goed mee...
Ik was nl bang dat sommige produkten niet goed zouden werken, maar dat viel goed mee, had alles wel op voorhand op kamertemperatuur gezet.
En de wax , Colli 845 , zelfs in z'n vertrouwde warm water badje.:-"

Kijk maar op https://forum.Carclean.com/cc_postst8903/Honda-Accord--brr.aspx ...

Knappe kar!

Vraagje: waarom afgedroogd met een Meg's mf doek? (tenminste als je daarmee een supreme shine microfribre bedoelt waar ik gemakshalve wel ff vanuitga) :-d

Ik hoor wel vaker dat mensen deze gebruiken als droogdoek gebruiken terwijl ze mi daar niet echt voor bedoelt zijn...:weetniet

Een OBDT staat op mijn verlanglijst als eerste. Vroeger droogde ik mijn auto af met een zeemvel, dus beter een mf doek dan dit.

Ik heb nog geen ervaring met wax aan te brengen. Wat is er beter, soft of hardwax?

Ik heb wel een mooie verzameling doeken, waarmee ik eens wil tonen wet der kan om drogen of poetsen te beschrijven.
Maar Lauwe is redelijk ver, wanneer heb je is tijd? stuur me maar een PM

hondasport zei:
Een OBDT staat op mijn verlanglijst als eerste. Vroeger droogde ik mijn auto af met een zeemvel, dus beter een mf doek dan dit.

Ik heb nog geen ervaring met wax aan te brengen. Wat is er beter, soft of hardwax?
Je bent op goede weg:ja
Een hardwax heeft in mijn ogen een langere standtijd maar een softwax verwerkt iets leuker.
Dus...kan je eventueel die softwax nemen en hem na een maand of twee even opboosten met bijvoorbeeld een spraywax(Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray).