• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda S2000 2.0i

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond er een Honda S2000 gepland voor een exterieur detail.

De auto bij aanvang:
foto 1.jpg


foto 2.jpg

foto 3.jpg


Als eerste beginnen we, zoals altijd, met het foamen van de auto. Hiermee week je vuil los zonder deze aan te raken.

Gebruikt:
- Waxaddict foam
- Monello Foam lance
foto 4.jpg


Na het grondig afspuiten werd de lak ingespoten met een de-ironizer.

Gebruikt:
- Monello Non-Ferro
foto 5.jpg


Hierna werd de auto gewassen en gedroogd.

Gebruikt:
- Waxaddict shampoo
- 3 emmers
- washmitt
- droogdoek.
foto 8.jpg


Daarna tijd om de lak te kleien.

Gebruikt:
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
foto 9.1.jpg


Lakdiktemeting. De waardes schoten flink omhoog naarmate ik verder om de auto heen ging.

foto 9.jpg


Staat van de lak. Niet echt heel schokkend, de gewoonlijke swirls en her en der een wat zwaardere kras en/of veeg.

foto 10.jpg


De lak werd in 3 stappen gecorrigeerd.

Gebruikt:
- Malco Epic Paint Correction Systeem
- Scholl Concepts Pads
- Rupes Bigfoot
- DAP900
- Festool rotary (hier en daar lokaal).

Dit gaf een prima resultaat

foto 11.jpg



Wat 50/50 foto's.

foto 12.jpg


foto 13.1.jpg


foto 13.jpg


De uitlaat ook behandeld.

Gebruikt:
- Great Lion Ultra Metal Polish
- polijstbal
- acuuboormachine

foto 14.jpg


Onder de motorkap ook het een en ander opgefrist

Gebruikt:
- APC
- kwasten
- oude doeken
- Gyeon Preserve

foto 15.jpg


De lak is 2x ontvet met Nanolex EX om vervolgens de wax aan te brengen.

Gebruikt:
- Infinity Wax Diablo Hybrid Teflon wax

foto 16.jpg




Wat nog meer gedaan:
- ramen schoon gemaakt met ValetPro Glass Cleaner
- banden behandeld met Waxaddict Feeder Tyre Conditioner
- velgen beschermd met Infinity Ghost Wheel Sealant
- trims behandeld met Gyeon Preserve

Na dit alles was het tijd om de auto naar buiten te rijden en te genieten van het werk.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag + foto's en natuurlijk een super strak en glanzend eindresultaat:cool: Aparte kleur ook trouwens, ben deze kleur nog niet eerder tegengekomen op een s2000 of ik heb gewoon niet goed genoeg gekeken haha;)
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
En het cabriodak?
Welke cleaner heb je gebruikt en heb je die met een zachte borstel of met een washmitt ingewerkt?
UV protector erop gezet?
Ik zet er altijd de weatherproofer van Maguiars op, ben ik tevreden over maar zie weinig alternatieven om mee te vergelijken vandaar mijn vraag hoe en met wat jij tewerk gegaan bent.
 
En het cabriodak?
Aan het dak hoefde niets gedaan te worden aangezien deze recentelijk door de eigenaar zélf is behandeld met een daarvoor bestemd product.

Als je goed kijkt, heb ik het dak zoveel mogelijk ontzien met foam en water.

Voor het behandelen van een cabriodak, verwijs ik je naar het topic waar ik toen een BMW 135i cabrio heb gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Matsu
Mooie detail weer. Vooral de buitenfoto's laten goed het verschil zien. Die Infinity wax ziet er trouwens goed uit! Jammer dat je geen standtijd kan testen
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@dencoupe
De Diablo verwerkt net zo gemakkelijk als de Glass Canopy en neemt net zo gemakkelijk af.
Over de standtijd kan ik niets nuttigs zeggen, hierover is ook vrij weinig te vinden behalve:

Diablo is ontworpen met de zwaarste omgevingen in gedachten, waardoor dit een ideale winterwax is voor klanten die hun wagens vaak in extreme omstandigheden gebruiken, zoals off-road en circuitdagen.
Je zou hieruit kunnen opmaken dat de standtijd een maand of 6 à 7 makkelijk haalbaar is.


Tip :idea:
Wees zuinig op je pot Glass Canopy want die wordt niet meer gemaakt. Als het een beetje meezit, komt eind september de V2 versie uit.
Overigens is er ook een vloeibare Glass Canopy beschikbaar.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De ironiser= Gyeon Iron/Monello non ferro bv.
Dit spul gaat reactie aan met ijzerdeeltjes op lak en velgen ,wordt veel op velgen gebruikt en ikzelf spray de gehele auto in als onderdeel van de voorbereiding op een polijstbeurt.