• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Honda Shadow

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
215
153
In de buurt van Alkmaar
Begin 2019 kreeg ik deze mooie en, op het stuur na, originele motorfiets op bezoek. En ik kreeg de tijd van de eigenaar,
want bij mij stond hij lekker binnen in plaats van buiten onder een hoes :) .
Alle metalen en chroomdelen zagen er opmerkelijk goed uit voor een 20 jaar oude motor. Waarschijnlijk door goede zorg en de lage mijlenstand.

CC_0887.jpg


De gelakte delen (metaal en kunststof) werden bekeken met de beste swirlfinder ooit, de zon, en gelukkig .......

CC_0888.jpg


CC_0890.jpg


Een aantal delen heb ik gedemonteerd om er met het polijsten en poetsen makkelijker bij te kunnen. Te weten: zadel, koplamp, km-teller, spiegels, achterlicht,
kunststof kappen en het voorspatbord. Deze laatste heb ik op een blok hout geschroefd en in de werkbank vast gezet.
Dat dit onderdeel wat aandacht nodig had, blijkt wel uit de voor en na foto ;)

CCSamsungspatvoor.jpg


CCSamsungna.jpg


Voor de spaken heb ik iets nieuws geprobeerd, namelijk Luster Lace. Dit zijn linnen repen stof gedrenkt in een polijstende vloeistof.
Deze wikkel je om de spaken en bewegen maar. Dat bewegen deed de foto ook, maar jullie begrijpen het principe.

CC_0896.jpg


Voor lichte roest en aanslag werkt dit prima. Voor zwaardere verontreiniging is bv een metal polish en/of heel fijn staalwol (0000 of fijner) de betere en snellere manier.

De metalen werden aangepakt met de volgende middelen: Mequiars All metal polish, Mothers Billet metal polish en Autosol metal polish.
Soms even zoeken welke het beste en snelste werkte. Het chroom met Belgom chroom.
De tank en het voorspatbord werden gecorrigeerd met Mezzo op oranje en Finale op wit. Aangezien de lakdiktemeter tussen de 70 en 80 µm aangaf besloten om het verstand te gebruiken en niet alles na te jagen. Ook zeker op de kunststofdelen waarop mijn meter niet werkt.
Hierop zit ook geen blanke lak (zwarte pads) dus nog voorzichtiger met Mezzo op groen en Finale op wit. Deze lelijke krassen moet je dus accepteren.

CC_0945.jpg


Hoewel ze vanaf deze kant geeneens opvallen door de glans.

CC_0942.jpg


Alle gepolijste delen gingen in de Collinite 845. Chroom en metaal in een Metal wax. Zadel na reinigen in de Mothers Leather cream.
Tijd voor de na plaatjes en een aantal close ups.



CC_0906.jpg


CC_0936.jpg


CC_0905.jpg


CC_0909.jpg


CC_0933.jpg


CC_0926.jpg


CC_0916.jpg


CC_0928.jpg


CC_0917.jpg


CC_0918.jpg


CC_0923.jpg


CCSamsungspatbord.jpg


Bedankt voor het lezen, groeten Martin. Vooruit dan, eentje nog.

CC_0945CLOSEup.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel netjes! Ik weet hoe bewerkelijk motorfietsen zijn, en dan vooral de cruizers/customs en choppers. Dat stuur lijkt me niet heel comfortabel, verder wel hele fijne motoren, ieder zijn voorkeur qua stuur en dergelijke.
Die lelijke sticker op het spatbord had ik eraf gehaald iom de eigenaar...of eraf gehaald en gezegd dat die eraf viel tijdens het polijsten hihihi...zonde zo'n sticker.
Likkie kettingvet en cruizen ermee!!!
 
Bevalt de Luster Lace? Ik heb ook een aantal spaakwielen die ik mooi wil krijgen alleen ik weet niet hoelang je ongeveer met 1 wiel bezig bent.
 
@Timobijnen84 Voor niet te zware verontreiniging werkt het prima. Na een aantal spaken heb je wel een beetje behendigheid gekregen in het erom heen
wikkelen van de strip. Dat kost ook relatief het meeste tijd. Waar de spaken elkaar kruisen heb je de meeste kans dat de strip wat gaat rafelen.
Ik geloof dat ik 3 of 4 strips gebruikt heb per wiel. Een potje kost rond de €15 en er zitten 14 strips in. Met bv staalwol of een poetsdoek
kun je wat meer kracht zetten, maar dit gaat wel sneller langs een spaak en je komt ook beter op de plek waar de spaken elkaar kruisen.
Residu verwijderen met een doek en daarna oppoetsen met een schone doek. Wel handschoentjes aan ;) .
Tijd per wiel afhankelijk van de hoeveelheid spaken en de vervuiling natuurlijk.
Voor deze wielen ongeveer 40 minuten per wiel voor de complete behandeling, denk ik.
Succes, groeten Martin.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
leuk review om te lezen en luster Lace nog nooit van gehoord maar dat kan nog wel eens makkelijk zijn.