• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hondenlucht blijft in mijn auto hangen.

Tanoesha

Detailing rookie
4 jan 2012
11
0
Heb een tweedehands autootje gekocht maar deze stinkt naar natte hond, ook zit de hele bekleding vol met honden haren, het probleem is dat ik hier allergisch voor ben. Ik heb bij de gamma een tapijtreiniger gehuurd en hiermee de bekleding schoongemaakt maar die hondengeur is na het drogen gewoon terug gekomen. Wie heeft een oplossing voor mij? Ik kan het mij helaas niet veroorloven om het professioneel te laten reinigen.
 
Schoon laten maken middels een ozonbehandeling gezien je er allergisch voor bent. Doe je het anders dan grote kans dat je er snel weer last van gaat krijgen
 
Topictitel aangepast. Help roepen heeft weinig zin, je wordt er niet sneller door geholpen ;)
 
Ozon helpt tegen de geur, ik ben bang dat je toch ook met een extractor aan de slag moet
Er zijn vele forumleden met zo'n apparaat, dus hulp is mogelijk

Je geeft aan dat je allergisch bent, dat ken ik :-&
Dan gaat het niet om de haren en net zo min om de geur
Grootste kans is dat het gaat om de uitwerpselen van de stofmijt die leeft van huidschilfers
En die komt terug zolang er iets te eten valt ]d~^

Dus, schoonmaken, nog eens schoonmaken en vooral schoonmaken

Succes :ja
 
Daar is maar één oplossing voor: schakel Soepergrover in, die heeft dat al eerder aan de hand gehad. Lees hier het bewijs!
 
Wassen, spoelen, spoelen, spoelen en nog eens spoelen met een extractor dat zou moeten helpen. Je zou ook ValetPro Enzyme Odour Eater kunnen proberen. Ik heb er geen ervaring mee maar als ik de beschrijving lees zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn.
 
Ik heb al een product van HG geprobeerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik ben helemaal niet bekend met schoonmaakproducten van auto's het enige wat mij iets zegt is een luchtverfrissertje voor aan je spiegel, dus kan iemand mij vertellen wat een extractor is?
 
Sorry, een extractor is een stofzuiger waarmee je water op kan zuigen. Je vult een reservoir met een mengsel van water en bijvoorbeeld een All purpose cleaner, aan de zuigmond zit een sprayer waar je het schoonmaakmiddel op de bekleding kunt sprayen en met de zuigmond zuig je het vuil op. Een tapijtreiniger dus :)

Ik maak zelf gebruik van: Meguiars APC
 
Oh maar ik heb al een tapijtreiniger gebruikt en als schoonmaakmiddel heb ik tapijtreinigingsmiddel van de gamma gebruikt met een beetje allesreiniger er door heen voor de geur, maar meguiar's APC kan ik bestellen op Carclean.com toch? Gaat hier de geur wel weg door?
 
Ik weet niet hoe je de extractor gebruikt hebt, maar wat ik meestal doe is eerst de bekleding insprayen, inwerken met een borstel en daarna het vervuilde water opzuigen. Na het gebruik van een reiniger spoel ik de bekleding meerdere keren uit met schoon water. Met spoelen bedoel ik sprayen en direct weer opzuigen. Wat je wilt bereiken is dat al het vuil uit de bekleding gezogen wordt. Hiervoor heb je doorgaans meerdere behandelingen nodig. Naar mijn mening zit het goed reinigen in het grondig naspoelen zodat het reinigingsmiddel echt helemaal uit de bekleding is.
Of de geur met APC weggaat kan ik niet voorspellen, het blijft proberen. Je zou de ValetPro Enzym Odour Eater ook nog kunnen gebruiken na het reinigen met APC. Ik denk dat het effectiever is om het op en al schoon oppervlak te gebruiken.

Je kan in mijn eerdere posts op de linkjes klikken om direct naar de webshop te gaan.
 
Wat je ook nog kan proberen is naspoelen met een scheut schoonmaakazijn in het spoelwater.
 
Heeft je nieuwe auto airco? De kans is groot dat die muffe lucht komt van de vieze airco verdamper.

Na enige tijd beginnen in die verdamper zich bacterien en schimmels te nestelen, die een geur verspreiden die meestal wordt omschreven als een natte honden lucht.

HG heeft een airco reiniger, maar die maskeert de natte hondlucht maar tijdelijk. Beter is het om bijv van Motip een airco reiniger te kopen die met een lange slang naar de verdamper gaat. Op die manier spray je reinigingsschuim rechtstreeks op je verdamper. Zo een busje kost iets van elf euro, maar je moet wel echt toegang hebben tot de verdamper.

Als dat te moeilijk is, dan kun je naar bijv de dealer of naar de kwik fit. Zonder afspraak reinigen ze je verdamper met anti bacterieel spul. Kost dertig euro en is klaar terwijl je wacht in ong een half uurtje.
 
Ik weet niet of je auto dit heeft, maar vernieuw de interieurfilter ook even. Dit kan ook veel doen (uit eigen ervaring :) )
 
Als je iemand zoekt met een extractor in jou omgeving (nicknameless kan je sowieso niet helpen, die ligt plat) kun je de link even checken:

http://batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb

Er is vast wel iemand die je wilt helpen! In elk geval succes met het schoonmaken en het verwijderen van de haren en de lucht. Met APC kom je al een heel eind. En zoals mijn voorgangers al zeiden: laat de airco ook even checken en het interieurfilter.
 
Oh bedankt, dat zou heel fijn zijn alleen als ik op die link klik zie ik alleen nicknameless staan. Uhmmm airco weet ik nog te vinden maar de interieurfilter?? :schaam (vrouwen en auto's:no )
 
Zit vaak onder de parafaanplaat (plastic plaat bij de ruitenwissers) en bij sommige wagens is het ook via het dashboard te bereiken. Even laten checken bij de garage, zowel de airco als het interieurfilter.

Parafaanplaat:

rUopC.jpg
 
Ik vraag me als eerste af hoe je in hemelsnaam een auto vol met hondeharen kan kopen als je er alergisch voor bent....:confused:

En zoals hier door meerder mensen al aangegeven is nog een of twee keer een extractor gebruiiken(met apc+) om de meeste geur eruit te krijgen en zo ongeveer de hele auto van binnen met APC schoonmaken.

succes

Mark