• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoogglans verdichte velgen dof

Polowgirl

Detailing rookie
13 apr 2013
1
0
Beste,

2 weken geleden heb ik mijn schmidt th lines laten verdichten.
Helaas ben ik er gisteren achter gekomen dat iemand mijn velgen heeft bekrast(expres) met een of ander muntje.
Ben toen direct aan de slag gegaan op de koude velg met unipol. Krassen gingen weg maar mijn velgen slaan nu dof uit, witte waas en glans verlies. Mijn vraag is hoe ik die dofheid weg kan krijgen zonder het erger te maken?
Ik ben dan ook op zoek naar een metal polish die veilig is voor mijn pas verdichte velgen zonder dat ze dof uitslaan.
Zelf heb ik verschillende metal polishes staan, autoglym, meguiars, autosol, chemical guyz..
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Bedankt alvast.

Mvg,
Linsey.

na verdichting kun je in principe niet meer polijsten.
verdichting is het "dichtslaan" van het oppervlak waardoor je een uniforme hoogglans krijgt.
Als je daarop gaat polijsten, haal je de toplaag weer open, dus andere glans.
Zover ik weet is Professional Polish van PB een van de weinige producten die enigszins "veilig" gebruikt kan worden

https://forum.Carclean.com/search?search=hoogglans%20verdichte#0|5

Beetje leesvoer. Er zijn al meerdere topic hier voorbij gekomen en ook waarin het zo mis is gegaan waarbij opnieuw verdichten de enige oplossing was.

Unipol is bovendien een vrij grove polish van matige kwaliteit, heel populair onder VW rijders, maar niet de beste metal polish.

Billet metal polish geeft je de beste kans op een redelijk vergelijkbaar resultaat, maar het blijft een feit dat je met hoogglans verdicht eigenlijk niets meer kunt. Ik ben blij dat ze mijn velgen af fabriek na het verdichten in de blanke lak hebben gezet.