• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
31
Zutphen
Peepzz,

Even een vraag. Ik heb in mijn DS3 een zwart hoogglans kleurig dashboard. Dit trekt enorm veel stof aan. Is er een product die het tegen gaat dat mijn dashboard stof en vuil aantrekt. Merk namelijk dat het dashboard ook heel erg statisch is.

Hebben jullie ook tips om dit schoon te maken en dan gaat het vooral om de roosters. Wil namelijk geen krassen op mijn dashboard. Die zaten er namelijk al en zijn nu gelukkig enigszins weg.
Iemand ook tips voor het reinigen van de stoffen bekleding boven op het dashboard? (zie foto)

IMG_0457.JPG
 
Echt een remedie is er niet tegen... ik heb ten allertijden een mf doek in m'n deur zitten... als ik dan even stil sta ga ik er even overheen.
 
Ja @Zluytr, dat heb ik standaard ook. Dit helpt meestal 2/3 dagen maar heb er een sticker op zitten die ik graag wil behouden, heb hem er namelijk ook al eens van af gekregen. Vond ik niet tof. Was wel gelijk ook de reden van het polijsten toen.
 
Ik dacht dat menig kunststof dressing anti-statisch werkten. Misschien is dat een idee?

De stoffen bekleding kan je met APC(+D) innevelen, even in laten werken, borstelen met een zachte (paardenhaarbordtel en dan met droge doeken afnemen of erop laten liggen. Niet zeiknat maken.


Greetz
 
Ik gebruik op mijn dashboard, bij mij is het hoogglans wit, eigenlijk alleen nog maar een swiffer duster, heel enkel reinig ik het met nanolex interieur cleaner met een Sensa bordi.

Voor bovenop, is dat echt stof? Zo voelt het eigenlijk niet vind ik,... eigenlijk altijd gewoon normaal schoongemaakt met ook de Nanolex interieurcleamer op een piccolo Nero.

Meer doe ik er ook niet aan.
 
Heel mooi dat "piano black".
Heb er alleen altijd nachtmerries van, NOOIT, maar ook NOOIT meer wil ik een auto met deze finish.

Enige wat je ertegen kunt doen is regelmatig even een zachte mf doek eroverheen halen, pas wel op met krasjes!
 
@Jeroen + @Zluytr ; Ik heb maar 2 ervaringen met hoogglans-panelen en dat was bij 2 auto's uit het topsegment waarbij er veel glanzende delen in het interieur zaten. De glans kwam met name van de blanke lak die er overheen lag en bij het bedrijf waar ik een paar uurtjes mee heb gelopen, daar werd dressing aangebracht en meteen afgenomen om een antistatisch laagje te creëren.

That's all I know. :p
 
Ik vind het super mooi.... bij een ander :joy:

Opzich vind ik het nog mee vallen... gewoon elke keer bij een stoplicht afstoffen :)
 
thanks voor de tips en het mee denkende van ieder. Ik ga het maar eens proberen met een interieur cleaner. Zit nog niet in de collectie.
En inderdaad is heel gaaf dat piano black maar is zo k*t schoon maken... Je blijft bezig. Gelukkig sta ik nog al wat in de file haha.